Reklama

Subwariant BA.2 wariantu Omikron pod lupą brytyjskiej agencji. W Danii coraz więcej przypadków

Brytyjska Agencja Zdrowia Publicznego (UKHSA) uznała subwariant wariantu Omikron koronawirusa SARS-CoV-2, znany jako BA.2, za wariant potencjalnie niebezpieczny. W drugim tygodniu stycznia subwariant ten był w Danii odpowiedzialny za 45 proc. przypadków koronawirusa.

Publikacja: 21.01.2022 18:01

Pracownicy punktu szczepień na COVID-19 w Blackburn w Anglii

Pracownicy punktu szczepień na COVID-19 w Blackburn w Anglii

Foto: Paul ELLIS / AFP

zew

Subwariant BA.2 wariantu Omikron po raz pierwszy pojawił się kilka tygodni temu w Chinach, a po raz pierwszy miał pojawić się w Indiach. Przypadki zakażenia tym wariantem wykryto jak dotąd m.in. w Danii, Australii, Kanadzie i Singapurze. Z danych UKHSA wynika, że do 10 stycznia w Wielkiej Brytanii potwierdzono 53 przypadki subwariantu. Według danych z ubiegłego tygodnia, na świecie stwierdzono ponad 2 tys. przypadków BA.2.

Cytowana przez Sky News dr Meera Chand z Brytyjskiej Agencji Zdrowia Publicznego powiedziała, że pojawienie się subwariantu wariantu Omikron nie jest zaskoczeniem, ponieważ mutowanie "leży w naturze wirusów". - Nasze badania pozwalają nam wykrywać warianty i oceniać, czy są one znaczące - dodała.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ochrona zdrowia
Ochrona zdrowia: impas w sprawie ustawy podwyżkowej. „Konin to dopiero preludium”
Ochrona zdrowia
Nowa lista szczepień z refundacją w aptekach od 25 sierpnia
Ochrona zdrowia
Dr Tadeusz Oleszczuk: System kradnie współpracę z pacjentem
Ochrona zdrowia
Konkurs na onkologię z Funduszu Medycznego. Wpłynęło więcej wniosków niż w 2023 r.
Ochrona zdrowia
Priorytety duńskiej prezydencji w zdrowiu. W planach start trilogów w sprawie Aktu o lekach krytycznych
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama