Wśród gier wideo, które maszyna doskonale opanowała, są „Pong" i „Space Invaders". Algorytm opanował już 49 gier, w ponad połowie z nich nabył większej sprawności niż wytrawni gracze.
Algorytm to krok w kierunku programów komputerowych, które – podobnie jak ludzki mózg – będą w stanie wyłuskać użyteczne informacje spośród dużej ilości danych, np. automatycznego klasyfikowania zdjęć i rozpoznania na nich np. kota. Zdolność ta będzie kluczem do samodzielnego prowadzenia samochodów, które muszą rozpoznać otoczenie, lub maszyn do identyfikacji mowy i przekładania jej na obce języki w czasie rzeczywistym. Nad takimi programami pracuje od lat firma Google.
W 2014 roku kupiła firmę DeepMind z siedzibą w Londynie za 400 mln funtów.
Algorytm DeepMind to pierwszy system sztucznej inteligencji (AI), który potrafił się nauczyć różnych zadań na podstawie minimalnych informacji wyjściowych. Opis eksperymentów przynosi najnowsze wydanie magazynu „Nature".
– Do tej pory systemy samodzielnego uczenia się maszyn zostały wykorzystane tylko do rozwiązywania stosunkowo prostych zadań – powiedział dr Demis Hassabis, współzałożyciel i wiceprezes DeepMind, główny autor artykułu, który został opublikowany w „Nature". – My po raz pierwszy zastosowaliśmy algorytm do wykonania zadań, które są trudne nawet dla człowieka. Jedyne informacje, jakie dostarczyliśmy do systemu, to rozmieszczenie pikseli na ekranie i zadanie uzyskania wysokiego wyniku. Reszty system musiał się nauczyć sam.