Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.04.2015 22:40 Publikacja: 06.04.2015 20:11
Komputery mogłyby wspomagać pilotów w sytuacjach awaryjnych
Foto: 123RF
Zapis z rejestratora lotu w kabinie samolotu Germanwings Flight 9525 zarejestrował jedynie sygnał ostrzegawczy o zbliżaniu się do ziemi i komendę „pull up". Eksperci zwracają uwagę, że w takiej sytuacji maszyną pokierować powinien komputer.
Wymagałoby to jednak technologii, która mogłaby działać podobnie jak stosowane już w samochodach oprogramowanie do unikania kolizji. Jeśli pilot z jakichś przyczyn zignorowałby ostrzeżenia dźwiękowe, oprogramowanie mogłoby przejąć stery i wprowadzić samolot na bezpieczny kurs. W samochodach system jest prostszy, niż byłby w samolotach, ale potrafi już unikać przeszkód włączając hamulce lub utrzymać właściwą odległość od innych pojazdów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
W najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym” Bogusław Chrabota rozmawia z prof. Pawłem Poszytkiem, ekspertem zajm...
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywa...
B-21 "Raider" Sił Powietrznych USA odbył w piątek swój pierwszy lot, przybliżając moment wprowadzenia do floty...
Naukowcy z japońskiego uniwersytetu wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia systemu, który - jak twierd...
Ryzyka i zagrożenia związane z rozwojem sztucznej inteligencji są prawie pewne, a korzyści są spekulatywne - oce...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas