Reklama

Właściciel galerii odpowiada za sprzedawane w niej podróbki

Centra handlowe muszą uważać na to, co jest oferowane w ich murach. Rachunek za falsyfikat może być wysoki.

Aktualizacja: 15.08.2019 19:05 Publikacja: 15.08.2019 19:00

Właściciele centrów handlowych wprowadzają do umów najmu m.in. klauzule chroniące ich przed odpowied

Właściciele centrów handlowych wprowadzają do umów najmu m.in. klauzule chroniące ich przed odpowiedzialnością za naruszenie przez najemców znaków towarowych

Foto: shutterstock

Jak podaje Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej Europa na handlu podrobionymi towarami traci 60 mld euro rocznie. A straty Polski według wyliczeń urzędu to 2,2 mld euro i prawie 29 tys. miejsc pracy.

Orężem w walce o oryginalność towarów miała być niedawna nowelizacja prawa własności przemysłowej. Nowe prawo pozwala wystąpić z roszczeniami związanymi z naruszeniem znaków towarowych nie tylko przeciwko osobie, która wprowadza fałszywki do obrotu, ale również przeciwko podmiotowi, z usług którego korzystano przy naruszeniu prawa do znaku. Zmiana ta ma zaś niebagatelne znaczenie dla rynku nieruchomości komercyjnych.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Rynek wtórny. Ceny mieszkań poszły w górę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nieruchomości
Ilu najemców zamieni czynsz na ratę kredytu? Wynajmowane lokale opustoszeją?
Nieruchomości
Rynek najmu mieszkań zasypany ofertami. Co ze stawkami?
Nieruchomości
W regionach zaczyna brakować dużych biur. „Zaledwie kilkadziesiąt modułów”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nieruchomości
Budlex razy dwa w cztery lata. Lokalny deweloper ma plan i silną kadrę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama