17 nowych marek w Polsce

W mijającym roku swoje salony w polskich galeriach i domach handlowych otworzyło 17 międzynarodowych marek. To m.in. Hermes, Monki, Weekday.

Aktualizacja: 08.12.2019 11:37 Publikacja: 08.12.2019 11:18

17 nowych marek w Polsce

Foto: Walter Herz

O debiutach na polskim rynku handlowym mówią eksperci międzynerodowej firmy doradczej CBRE. - Zdecydowana większość debiutujących u nas marek pojawiła się w Warszawie, ale np. Weekday i Monki wybrały Kraków, a Peserico i Boxeur des Rues - Poznań - mówią analitycy CBRE. - Siła nabywcza polskiego konsumenta wzrosła z 6,4 tys. euro w 2016 r. do 7,2 tys. euro w 2018 r. Nic więc dziwnego, że nowe marki odważnie zajmują przestrzenie handlowe w naszym kraju.

Siła nabywcza polskich konsumentów rośnie z roku na rok. Jednocześnie nas konsument jest coraz bardziej świadomy, chce kupować rzeczy coraz lepszej jakości, dlatego wciąż jest u nas miejsce na salony droższych marek - komentuje Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE. - Także rozwój e-commerce jak widać nie stanowi zagrożenia dla zakupów stacjonarnych, szczególnie w przypadku droższych produktów. Wiele osób woli obejrzeć taką rzecz w sklepie i tam kupić lub dopiero później zamówić przez internet. Nowe marki na razie próbują swoich sił w największych miastach i przez najbliższy czas ten trend się nie zmieni - przewiduje.

Eksperci wskazują też, że w tym roku z polskiego rynku zniknęły takie marki jak: New Look, Cubus i Zarina. Pojawiło się 17 nowości. - To mniej, niż w 2018 r. gdy na rynek weszło 20 marek, m.in. Armani Exchange, Dealz, IQOS, Miniso, Scotch&Soda, Tedi - czytamy w raporcie. - Natomiast w 2020 r. planowane jest m.in. długo wyczekiwane otwarcie sklepów irlandzkiej odzieżówki Primark, której pierwsza lokalizacja powinna pojawić się w I połowie roku.

Jak wynika z raportu CBRE „Rynek handlowy w Polsce w III kw. 2019", siła nabywcza polskiego konsumenta systematycznie rośnie, z 6,4 tys. euro w 2016 r. do 7,2 tys. euro w 2018 r. Zdaniem ekspertów CBRE w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych nowych marek i coraz szerszego wyboru produktów na rynku.

- Większość sklepów nowych marek pojawiła się w Warszawie, która jest jednocześnie najdroższym rynkiem powierzchni handlowych w Polsce. Za lokal o powierzchni 100 mkw. w najlepszych centrach handlowych stolicy trzeba zapłacić średnio 100-130 euro za mkw. za miesiąc, a przy ulicach handlowych ok. 102 euro za mkw. za miesiąc - wskazują eksperci. - Kolejne to Górny Śląsk i Kraków, gdzie ceny oscylują wokół 55 euro za mkw. za miesiąc. Taniej jest we Wrocławiu, Trójmieście i Poznaniu.

Jak przewidują eksperci CBRE, stawki w centrach handlowych pozostaną stabilne, ale mogą rosnąć te przy ulicach handlowych, ze względu na duże zainteresowanie sektora gastronomicznego.

Nieruchomości
Remonty 2025. Na jakie prace decydują się Polacy
Nieruchomości
Biura premium są jak magnes. Centrum kontra inne dzielnice
Nieruchomości
Rynek wtórny. Tak sprzedający wyceniali mieszkania w kwietniu
Nieruchomości
Boom na działki. Ziemia jest coraz cenniejsza
Nieruchomości
Biurowce czekają na powrót „statecznego” kapitału
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem