[b]Rz: W wielu spółdzielniach mieszkaniowych trwa czas walnych zebrań. W jaki sposób powinni być o nich poinformowani członkowie: listem wysłanym pocztą, informacją wrzuconą do skrzynki przez gospodarza czy wystarczy ogłoszenie wywieszone na klatce schodowej?[/b]
[b]Paweł Puch:[/b] Walne zgromadzenie zwołuje zarząd przynajmniej raz w roku w ciągu sześciu miesięcy po upływie roku obrachunkowego. O czasie, miejscu i porządku obrad walnego zgromadzenia lub jego części zawiadamia wszystkich członków na piśmie, co najmniej 21 dni przed terminem posiedzenia walnego zgromadzenia lub jego pierwszej części.
Obowiązek zawiadomienia członków spółdzielni na piśmie nie oznacza jednak wprost obowiązku wysłania listu poleconego do każdego członka spółdzielni. W dużych spółdzielniach z uwagi na koszty zawiadomienia są roznoszone przez pracowników spółdzielni.
[b]Co powinno się znaleźć w treści takiego zawiadomienia?[/b]
W zawiadomieniu powinien być określony czas, miejsce, porządek obrad. Potrzebne są też informacje o miejscu wyłożenia wszystkich sprawozdań i projektów uchwał, które będą przedmiotem obrad, oraz informacja o prawie członka do zapoznania się z tymi dokumentami.