Co muszą poprawić deweloperzy

Niewystarczające informacje, niedotrzymywanie terminów oddania lokali i niezrozumiałe zapisy w umowach – na to skarżą się klienci deweloperów

Publikacja: 19.05.2010 17:24

Co muszą poprawić deweloperzy

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

Red

Potencjalni nabywcy własnego M coraz częściej wychodzą poza rolę biernych konsumentów i chcą wpływać na decyzje firm deweloperskich. Takie wnioski płyną z badania "Słabe strony deweloperów", które przeprowadziła firma Gant Development podczas Targów Mieszkaniowych zorganizowanych przez [link=http://tabelaofert.p]tabelaofert.pl[/link] w Warszawie w kwietniu tego roku.

W badaniu wzięło udział 111 osób. Ankietowani odpowiadali na pytania o funkcjonowanie biura dewelopera, dostęp do informacji, ocenę inwestycji i kwestie dotyczące samej umowy z deweloperem.

Badania pokazały, że istotnym problemem deweloperów w ramach funkcjonowania biura jest trudność w uzyskaniu informacji od pracowników firmy (takiej odpowiedzi udzieliło 25% respondentów) oraz utrudniony kontakt już po zakupie mieszkania, na co wskazała co piąta zapytana osoba. 37% ankietowanych uznało, że reklamy deweloperów wprowadzają klientów w błąd. Okazuje się więc, że po przyjściu do biura sprzedaży informacje różnią się od tych, które są przedstawiane na nośnikach reklamowych. Dość znacząca grupa (26% respondentów) wskazała również na brak aktualnych ofert na stronach internetowych deweloperów. Zdecydowanie mniejszym problemem okazał się brak pełnej informacji o firmie czy niechętne udostępnianie klientom różnych dokumentów, do których powinni mieć wgląd. Tak odpowiedziało odpowiednio 17% i 20% ankietowanych.

Przy ocenie realizowanych przez firmy inwestycji ważną kwestią dla uczestników badania była zmiana terminów oddania lokali. Wskazało na nią aż 35% respondentów. Znaczącą słabością deweloperów okazała się także trudność w zgłaszaniu reklamacji – takiej odpowiedzi udzieliło 20% osób biorących udział w badaniu pilotażowym.

Dla 41% ankietowanych istotnym problemem są niezrozumiałe zapisy w umowach. Język prawniczy jest specyficzny i trudny w odbiorze, co rzeczywiście może sprawiać wiele trudności. Najmniejsza grupa ankietowanych (7%) uznała, że słabością deweloperów jest niedogodny harmonogram płatności.

- Jak widać firmy deweloperskie czeka dużo pracy, szczególnie w kontekście komunikacji i budowania relacji z klientami. Badania wskazały główne bolączki, a zarazem wyzwania, jakie stoją przed całą branżą – powiedział Dariusz Wilk, dyrektor ds. marketingu w Gant Development.

Potencjalni nabywcy własnego M coraz częściej wychodzą poza rolę biernych konsumentów i chcą wpływać na decyzje firm deweloperskich. Takie wnioski płyną z badania "Słabe strony deweloperów", które przeprowadziła firma Gant Development podczas Targów Mieszkaniowych zorganizowanych przez [link=http://tabelaofert.p]tabelaofert.pl[/link] w Warszawie w kwietniu tego roku.

W badaniu wzięło udział 111 osób. Ankietowani odpowiadali na pytania o funkcjonowanie biura dewelopera, dostęp do informacji, ocenę inwestycji i kwestie dotyczące samej umowy z deweloperem.

Nieruchomości
Robyg wybuduje osiedle przy zabytkowym browarze Haasego. Prawie 1,5 tys. mieszkań
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek nieruchomości rok po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Mieszkaniówka na karuzeli
Nieruchomości
Polska centralna. Magnes na firmy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Przez wynajem na doby wspólnota zapłaci więcej