Kiedy sprzedasz szybko lokal

Jeśli od tygodni oferujesz swoje mieszkanie w sieci, a nikt do ciebie się nie zgłasza, może źle się ogłaszasz?

Publikacja: 26.01.2012 15:40

Kiedy sprzedasz szybko lokal

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Co zrobić, by informacją o sprzedaży zainteresować jak najwięcej potencjalnych kupujących, radzą eksperci portalu Oferty.net.:

1. Zbierz jak najwięcej informacji o nieruchomości, którą chcesz sprzedać

Skompletuj i wnikliwie przejrzyj dokumentację nieruchomości – dokument potwierdzający  twoje prawa do niej, plan mieszkania, ale  także rachunki (np. za media, czynsz dla administracji, ochronę, etc.) oraz wyliczenia podatków od nieruchomości.

Pamiętaj, że kluczowe informacje to: dokładny adres, powierzchnia oraz cena. Jednak nie bez znaczenie dla potencjalnego klienta będzie też np. wysokość mieszkania, technologia, w jakiej wzniesiono budynek, wysokość czynszu czy średnia wysokość miesięcznych opłat za prąd lub gaz.

2. Zrób dobrej jakości zdjęcia (lub zleć ich wykonanie fotografowi)

Zanim zaczniesz pracę z aparatem przygotuj nieruchomość do zdjęć; wysprzątaj mieszkanie (w kuchni pochowaj naczynia i jedzenie, z łazienki usuń kosmetyki, ręczniki, suszące się pranie, a w pokojach pochowaj odzież i wszelkie bibeloty).

Fotografuj najlepiej w ciągu dnia – z dobrym oświetleniem, przy dobrej pogodzie (nawet błękitne niebo w oknie pokoju czy w tle oferowanego domu może zwiększyć atrakcyjność wizualną Twojej oferty). Zrób zdjęcia wszystkich pomieszczeń, widoku z okien, całego budynku. Pamiętaj, że dobrej jakości, ostre, nasycone kolorami, odpowiednio doświetlone zdjęcia przyciągają uwagę poszukujących i znacznie zwiększają oglądalność ogłoszenia. Złe zdjęcia nawet bardzo atrakcyjnej nieruchomości mogą przynieść odwrotny efekt.

3. Sprawdź ceny podobnych ofert w okolicy i określ swoją cenę

Przygotowując się do zamieszczenia ogłoszenia o sprzedaży mieszkania, dowiedz się za jakie stawki oferowane są podobne nieruchomości w okolicy, jak kształtują się ceny transakcyjne, jak duża jest podaż podobnych ofert i od jak dawna właściciele szukają na nie klientów. To pozwoli ustalić optymalną, adekwatną do realiów stawkę za twoją nieruchomość.

4. Wypełnij szczegółowo formularz ogłoszeniowy w sieci i dodaj ogłoszenie, precyzyjnie podając lokalizację nieruchomości

Wybierz województwo, miasto (lub powiat), dzielnicę (lub gminę), osiedle (lub miejscowość), a także wpisz nazwę ulicy i numer budynku (wskazaną lokalizację oznacz także na wirtualnej mapie, jeśli jest taka możliwość). Pamiętaj, że podanie tylko przybliżonej lokalizacji (np. ograniczonej tylko do miejscowości albo samej nazwy ulicy) utrudni potencjalnym klientom zorientowanie się gdzie jest zlokalizowane nieruchomość.

Dla klienta może być istotne nawet to, czy nieruchomość znajduje się po jednej czy po drugiej stronie danej ulicy. Nieprecyzyjne oznaczenie lokalizacji może też spowodować, że oferta nie wyświetli się w wynikach wyszukiwania (jeżeli poszukujący będzie szukał ofert z określonej ulicy, a ta nie będzie podana przy twojej ofercie).

5. Uzupełnij jak najwięcej pól opisujących parametry mieszkania

Oprócz pól obowiązkowych staraj się uzupełnić także pola nieobowiązkowe; podając jak najwięcej dokładnych danych ułatwisz wyszukiwanie oferty osobom, które bardzo precyzyjnie zdefiniują kryteria wyszukiwania.

Opisz mieszkanie własnymi słowami, np. w polu „opis" zamieść własny, szczegółowy, dobrze skonstruowany opis nieruchomości; wymień jej wszelkie zalety. Opisz kolejno wszystkie pomieszczenia, określ ich stan, wymień pozostawiane sprzęty i inne wyposażenie. Zwróć uwagę na sąsiedztwo, okolicę, infrastrukturę komunikacyjną, handlową, usługową czy kulturalną. Wymień atuty lokalizacji.

Dodaj do ogłoszenia jak najwięcej dobrej jakości zdjęć przedstawiających oferowaną nieruchomość. Jako zdjęcie główne, które będzie prezentowane w formie miniaturki na liście wyników wyszukiwania, wybierz to, na którym nieruchomość prezentuje się najefektowniej.

6. Wpisz oczekiwaną cenę

Najlepiej, aby podana cena za nieruchomość była konkurencyjna w stosunku do podobnych ofert – ogłoszenie wyróżniające się ceną cieszy się większym zainteresowaniem klientów. Niższa cena w porównaniu z podobnymi ofertami to obecnie sposób na szybszą sprzedaż.

Nie sugeruj się i nie powielaj cen ofert, które już od długiego czasu bez powodzenia czekają na klientów. Pamiętaj, że twój związek emocjonalny z nieruchomością (np. dom, w którym się wychowałeś) nie ma wpływu na jej wartość rynkową.

7. Podaj bezpośredni kontakt do siebie

W polu "kontakt" podaj zarówno adres e-mail jak i telefon, pod którym jesteś stale dostępny. Na wszelki wypadek podaj także telefon kontaktowy do drugiej osoby, która - nawet jeśli nie będzie zorientowana w kwestii ogłoszenia - zanotuje i przekaże ci kontakt do zainteresowanego.

8.  Sprawdź, czy wszystkie dane, które podałaś/eś są prawidłowe

Po wypełnieniu formularza sprawdź dokładnie jego treść (tzw. podgląd ogłoszenia). Upewnij się, że nie popełniłeś błędów ortograficznych, literówek, a zwłaszcza nie wpisałeś lub zaznaczyłeś nieprawidłowych wartości. Czasem drobny błąd – np. zaznaczenie, że w budynku nie ma windy - może spowodować, że oferta zostanie pominięta przez poszukującego lub nie wyświetli mu się w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dostrzeżesz błędy lub nieścisłości – popraw je.

9. Rozpropaguj ogłoszenie wśród znajomych

Po opublikowaniu ogłoszenia poinformuj o nim swoich przyjaciół i znajomych. Rozpropaguj je wykorzystując kontakty na portalach społecznościowych - na Facebooku, NK, Goldenline, Google+  itp.

10. Monitoruj status ogłoszenia

Na bieżąco aktualizuj treść ogłoszenia. Jeżeli zobaczysz, że zainteresowani zadają powtarzające się pytania, uzupełnij treść ogłoszenia o brakujące informacje.

Niezwłocznie reaguj na każde zapytanie od klienta. Nie ignoruj pytań wysłanych mailem czy sms-em. Udzielaj zainteresowanym wyczerpujących odpowiedzi na dodatkowe pytania dotyczące nieruchomości,

Zachęcaj do osobistego obejrzenia oferowanej nieruchomości.

źródło: Oferty.net

Co zrobić, by informacją o sprzedaży zainteresować jak najwięcej potencjalnych kupujących, radzą eksperci portalu Oferty.net.:

1. Zbierz jak najwięcej informacji o nieruchomości, którą chcesz sprzedać

Pozostało 97% artykułu
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie