Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.06.2025 15:24 Publikacja: 15.12.2022 08:50
„Deweloperzy walczą o klientów, ale cen nie obniżają” – taki tytuł nowi wasza ostatnia analiza pierwotnego rynku mieszkaniowego. Jak więc firmy walczą w aglomeracjach i czy w obecnym otoczeniu w ogóle muszą?
Na podstawie danych Rednetu wiemy, że w III kwartale promocje cenowe dotyczyły co czwartej inwestycji; były to rabaty w przeliczeniu na mkw. ok. 500–1000 zł. W zdecydowanej większości projektów deweloperzy nie oferują promocji cenowych wprost, stosują za to różne zachęty, np. harmonogram wpłat 20/80 lub w innej proporcji, czyli część ceny płacimy na starcie, a resztę przy odbiorze lokalu. 20/80 to najpopularniejsza proporcja, bo 20 proc. to wysokość wkładu własnego oczekiwanego przez bank. Ponadto firmy oferują notarialną gwarancję ceny – to pokłosie obaw, że na klientów będzie przerzucana inflacja czy wzrost kosztów budowy. Można też np. dostać komórkę lokatorską gratis itp.
Deweloperzy bazują dziś na nabywcach gotówkowych i pod nich szykują ofertę – powiedział w programie #RZECZoNIERU...
Bank udzielił platformie Resi4Rent 50 mln euro finansowania. Planuje mocniej wspierać polski rynek mieszkaniowy.
Różnice w cenach nieruchomości w dużych miastach i na obrzeżach jeszcze niedawno sięgały 60-80 proc. Dziś to mak...
177,6 mln zł wynoszą przeterminowane zobowiązania finansowe sektora deweloperskiego. Rekordzista, spółka z Mazow...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Z samej budowy mieszkań firmy wykazują w sprawozdaniach wysoką rentowność, ale zaczynają dociskać inne koszty.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas