Aktualizacja: 19.01.2025 11:58 Publikacja: 21.11.2022 10:09
Foto: Adobe Stock
Eksperci REDD zaznaczają, że kolejne miesiące pokażą, czy to nowy stały trend, czy chwilowy wzrost zainteresowania biurami. W całej Polsce – w gotowych i powstających, ale już komercjalizowanych budynkach, jest do wynajęcia ponad 2,8 mln mkw. powierzchni biurowej. W oddanych do użytku biurowcach na najemców czeka 2,3 mln mkw. biur. W budowanych obiektach jest 511 tys. mkw. wolnej powierzchni.
W październiku na większości rynków odnotowano spadek wskaźnika REDD Index. To liczony w dniach wskaźnik średniego czasu potrzebnego na wynajem biura.
Od lipca do września najemcy podpisali umowy na wynajem 25 tys. mkw. powierzchni biurowej.
Na koniec III kwartału na ośmiu rynkach regionalnych do wynajęcia od zaraz było 967,2 tys. mkw. powierzchni biurowej – podaje PINK.
Ośmiopiętrowy budynek przy ul. Wadowickiej zaoferuje najemcom ponad 24 tys. mkw. biur. Kreo zostanie oddany do użytku w przyszłym roku.
Nowoczesne biurowce nie powinny stać puste. Starsze budynki mogą się zamieniać w hotele, bloki PRS, akademiki.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Oszczędzanie prądu, wody, papieru. Segregowanie śmieci. Kawa w dużych opakowaniach. Biura przechodzą w tryb eko.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Trzeci w Europie producent mebli biurowych, wywodzący się z Krosna Nowy Styl, szuka potencjalnych celów do przejęcia. Po Niemczech, Francji i Szwajcarii, teraz może przyjść czas na Skandynawię.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Zaczyna brakować nowoczesnej powierzchni biurowej, co skłoni inwestorów do rozpoczynania kolejnych budów. Starsze biurowce będą modernizowane.
Firmy szukają umeblowanych biur z dobrymi adresami, blisko stacji metra lub przystanków komunikacji miejskiej. W cenie są także elastyczne powierzchnie. W tym roku wynajem siedziby do pracy może być droższy.
Wartość transakcji w nieruchomości komercyjne nad Wisłą urosła skokowo po kryzysie. Eksperci oczekują kontynuacji.
Trwa optymalizacja wykorzystywanej przez najemców powierzchni i krystalizują się proporcje pracy z domu i biura. Deweloperzy biorą się bardziej za przerabianie starych budynków niż nowe projekty.
Powrót do biur w połączeniu ze zmianą pokoleniową w firmach zwróciły uwagę na problemy z biurową etykietą.
W luksusowej kamienicy przy ulicy Poznańskiej 37 w Warszawie powstaną w pełni wyposażone moduły biurowe The Shire - Beyond Coworking.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas