Jak deweloperzy radzą sobie ze sprzedażą emdeemowskich mieszkań po wyczerpaniu środków na dopłaty z tegorocznej puli? Czy spada zainteresowanie mieszkaniami objętymi programem? Jakie mechanizmy wsparcia sprzedaży wprowadzają firmy, by umożliwić klientom skorzystanie z rządowego dofinansowania? Portal nieruchomości Dompress.pl prezentuje wyniki sondy.
Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp:
- Oferta lokali spełniających kryteria programu "MdM" w największych miastach Polski to ok. 15-20 proc. całej puli. Większość emdeemowskich mieszkań powstaje w inwestycjach, których termin zakończenia zaplanowany jest na przyszły lub 2018 rok. Wykorzystanie środków na 2018 rok jest znikome.
Wyczerpanie tegorocznej puli dopłat w żaden sposób nie przełożyło się na spadek zainteresowania naszą ofertą. Można pokusić się o stwierdzenie, że jest wręcz odwrotnie. Po pierwszym roku działania programu, kiedy wykorzystano zaledwie jedną trzecią środków na dopłaty, klienci zauważyli, że nie można zwlekać z decyzją o zakupie mieszkania.
Z naszego punktu widzenia ważniejsza od programu "MdM" jest dobra kondycja polskiej gospodarki, atrakcyjne ceny nieruchomości oraz niskie stopy procentowe.