Bożena Gierszewska-Mroziewicz, szefowa NEINVER Polska
Zarządcy galerii handlowych stawiają dzisiaj na komfort robienia zakupów. Tego oczekują klienci, których przyjazne nastawienie liczy się podwójnie, w obliczu dużego nasycenia rynku i silnej konkurencji. A taką sytuację obserwujemy w większości polskich miast.
Dla klientów ważny jest szybki dojazd do centrum handlowego. Bardzo istotne są też pojemne i dobrze oznakowane parkingi. Centra zmierzają w kierunku poszerzania oferty rozrywkowej, a nawet o przedsięwzięcia edukacyjne czy kulturalne. W miejscu, gdzie robimy zakupy, powstają szkoły tańca, biblioteki czy szkoły językowe.
Do tego oczywiście funkcjonalna i dopasowana do indywidualnych oczekiwań oferta gastronomiczna, kino, fitness klub czy plac zabaw dla dzieci. W centrach Factory funkcjonują minikina z kreskówkami dla najmłodszych i pokoje dla matek z dziećmi. Widać, że klienci nie lubią robić zakupów w zbyt dużych centrach. To ich męczy, więc chętniej wybierają obiekty proste, o optymalnej wielkości. Ogromnie znaczenie mają ceny, atrakcyjne promocje.
Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA
Właściciele obiektów handlowych, chcąc przyciągnąć klientów i najemców, muszą dopasować format, ofertę i lokalizację obiektów do swoich odbiorców. Centra handlowe Dekada tworzymy z myślą o osobach, które cenią wolny czas i nie chcą go tracić na wielogodzinne zakupy. To obiekty typu convenience, czyli nieduże budynki handlowe, które umożliwiają częste i wygodne zakupy, głównie artykułów codziennego użytku.
Zlokalizowane są blisko miejsca zamieszkania – w centrum miasta, dzielnicy lub przy ruchliwym węźle komunikacyjnym. To często jednopoziomowe budynki podzielone na moduły z wejściami do sklepów bezpośrednio z parkingu. Takie rozwiązanie sprawia, że zakupy odbywają się jeszcze sprawniej. Część z realizowanych przez nas obiektów to zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, których dodatkowym atutem jest bliskość dworca autobusowego lub kolejowego. To miejsca o dużym natężeniu ruchu przez całą dobę, które gwarantują najemcom, że do grona klientów dołączą także podróżujący.