Reklama

Sonda: Jak właściciele galerii kuszą klientów

Centra zmierzają w kierunku poszerzania oferty rozrywkowej nawet o przedsięwzięcia edukacyjne czy kulturalne.

Aktualizacja: 15.05.2016 10:35 Publikacja: 15.05.2016 10:28

Galeria Młociny w Warszawie

Galeria Młociny w Warszawie

Foto: Materiały Inwestora

Bożena Gierszewska-Mroziewicz, szefowa NEINVER Polska

Zarządcy galerii handlowych stawiają dzisiaj na komfort robienia zakupów. Tego oczekują klienci, których przyjazne nastawienie liczy się podwójnie, w obliczu dużego nasycenia rynku i silnej konkurencji. A taką sytuację obserwujemy w większości polskich miast.

Dla klientów ważny jest szybki dojazd do centrum handlowego. Bardzo istotne są też pojemne i dobrze oznakowane parkingi. Centra zmierzają w kierunku poszerzania oferty rozrywkowej, a nawet o przedsięwzięcia edukacyjne czy kulturalne. W miejscu, gdzie robimy zakupy, powstają szkoły tańca, biblioteki czy szkoły językowe.

Do tego oczywiście funkcjonalna i dopasowana do indywidualnych oczekiwań oferta gastronomiczna, kino, fitness klub czy plac zabaw dla dzieci. W centrach Factory funkcjonują minikina z kreskówkami dla najmłodszych i pokoje dla matek z dziećmi. Widać, że klienci nie lubią robić zakupów w zbyt dużych centrach. To ich męczy, więc chętniej wybierają obiekty proste, o optymalnej wielkości. Ogromnie znaczenie mają ceny, atrakcyjne promocje.

Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA

Właściciele obiektów handlowych, chcąc przyciągnąć klientów i najemców, muszą dopasować format, ofertę i lokalizację obiektów do swoich odbiorców. Centra handlowe Dekada tworzymy z myślą o osobach, które cenią wolny czas i nie chcą go tracić na wielogodzinne zakupy. To obiekty typu convenience, czyli nieduże budynki handlowe, które umożliwiają częste i wygodne zakupy, głównie artykułów codziennego użytku.

Zlokalizowane są blisko miejsca zamieszkania – w centrum miasta, dzielnicy lub przy ruchliwym węźle komunikacyjnym. To często jednopoziomowe budynki podzielone na moduły z wejściami do sklepów bezpośrednio z parkingu. Takie rozwiązanie sprawia, że zakupy odbywają się jeszcze sprawniej. Część z realizowanych przez nas obiektów to zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne, których dodatkowym atutem jest bliskość dworca autobusowego lub kolejowego. To miejsca o dużym natężeniu ruchu przez całą dobę, które gwarantują najemcom, że do grona klientów dołączą także podróżujący.

Reklama
Reklama

Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna Grupy Capital Park

– Komercjalizacja inwestycji handlowych wiąże się obecnie z wieloma wyzwaniami. Klienci tradycyjnych centrów handlowych mają do wyboru w każdym z nich właściwie ten sam zestaw marek. A kupujący oczekują od nowych projektów znacznie więcej aniżeli tylko oferty handlowej.

Dlatego nasz projekt ArtN na terenie dawnej Fabryki Norblina w Warszawie został stworzony w oparciu o nową na rynku koncepcję. Hasłem wiodącym projektu jest „Make Stories not Stores". Kolekcja Norblina obejmuje siedem stref: Taste & Experience, Flagship & Concept Stores, Slow Retail, High Tech, Leisure & Hobby, Health & Wellness oraz Convenience. Wewnętrzna uliczka Norblina pełna restauracji i kawiarni działać będzie 24 godziny na dobę.

Unikatowy będzie także Sportowy Dom Towarowy – pierwszy koncept z popularnymi markami dla pasjonatów sportu. Jego uzupełnieniem będzie klub fitness. Projekt ma wyróżniać także strefa Slow Fashion skupiająca butiki nie tylko projektantów mody, ale także niezależnych designerów, którzy nie chcą być w tradycyjnych galeriach.

Nieruchomości
Rynek najmu schodzi z górki. Ale są mieszkania, które znikają w kilka godzin
Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama