Najemcy idą razem do kina, teatru i na piknik

Jak zarządcy nieruchomości integrują wynajmujących?

Aktualizacja: 18.06.2016 08:51 Publikacja: 18.06.2016 08:37

Zarządca nieruchomości komercyjnej powinien uruchomić intranet do szybkiego obiegu informacji

Zarządca nieruchomości komercyjnej powinien uruchomić intranet do szybkiego obiegu informacji

Foto: 123 rf

Rolą zarządcy budynku komercyjnego jest nie tylko techniczny, operacyjny, administracyjny i finansowy nadzór nad obiektem, ale też utrzymywanie dobrych relacji z najemcami – podkreśla Małgorzata Wiecko, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w JLL. Dodaje, że tacy zarządcy jak JLL angażują się w akcje integrujące najemców oraz wspierające markę obiektu i jego właściciela.

Zbędne kilowaty

– Zarządcy organizują dla najemców spotkania i warsztaty branżowe, pikniki rodzinne, wyjścia do kina i teatru – wylicza Wiecko. – My realizujemy też proekologiczny program Tenants Go Green, dzięki któremu można się nauczyć, jak wykorzystać zbędne przedmioty biurowe, jak oszczędzać energię elektryczną na własnej powierzchni. Współpracujemy także z firmami udostępniającymi najemcom rowery do poruszania się pomiędzy domem a pracą. Nagradzamy osoby, które aktywnie uczestniczyły w akcji – opowiada. Do najemców biur jest też adresowana akcja „Zrzuć zbędne kilowaty", podczas której są zbierane elektrośmieci. Dochód ze zbiórki idzie na cele charytatywne.

Małgorzata Wiecko podkreśla, że ważna jest też komunikacja z najemcami przy wykorzystaniu mailingów, plakatów, mediów społecznościowych. – Organizując akcje dla najemców, trzeba poznać profil pracowników i firm w biurowcu – specyfikę działania przedsiębiorstwa, grupę wiekową i płeć pracowników – mówi dyrektor z JLL. – Ważny jest też charakter obiektu. Festiwal food trucków bardziej pasuje do nowoczesnego kompleksu, w którym dominują np. centra usług dla biznesu, niż do zrewitalizowanej kamienicy, w której przeważają np. konsulaty.

Joanna Kłusek, dyrektor ds. powierzchni handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami Cushman & Wakefield, mówi o integracji najemców w centrach handlowych. – Profesjonalny zarządca potrafi zrozumieć zarówno lokalny rynek, w którym działa centrum, a więc potencjał zakupowy klientów mieszkających w tzw. strefie zasięgu obiektu, jak i specyfikę działalności każdego najemcy prowadzącego sklep w galerii – podkreśla. – Zarządca powinien rozumieć naturę doboru branżowego najemców, na który mogą się składać nie tylko powszechnie znane sieci, np. Zara, H&M czy Reserved, ale także sklepy działające w oparciu o system franczyzowy (np. restauracje Olimp, cukiernia Sowa) czy prywatni przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoją markę jedynie w danej galerii – tłumaczy. I podkreśla, że zarządcy i najemcy powinni łączyć siły w walce o klienta poprzez zintegrowaną komunikację z konsumentami.

Celebryta to za mało

– Często spotykanym błędem jest inwestowanie budżetu marketingowego w działania o charakterze wizerunkowym, jak np. koncert artysty czy wizyta celebryty, czego jedynym efektem jest przyciągnięcie do obiektu tłumów, które często nawet nie przekroczą progu żadnego ze sklepów – zauważa dyrektor z C&W. – Bardzo ważne jest znalezienie złotego środka pomiędzy akcjami czysto wizerunkowymi a sprzedażowymi. Wydarzenia prosprzedażowe mają nie tylko wygenerować ruch, ale też kierować klientów do konkretnych sklepów, tak by zrobili zakupy. Generowane przy tej okazji obroty w dużej mierze zależą od chęci najemców do udzielania rabatów i organizowania akcji promocyjnych.

Zdaniem Joanny Kłusek cenne jest także wsparcie marketingowe szczególnie dla tych najemców, którzy mają trudną sytuację finansową. – Może to polegać na udostępnianiu nośników reklamowych jak strona internetowa galerii, konto na profilu społecznościowym, plakaty czy banery reklamowe – mówi dyrektor.

A Andrzej Brochocki, wspólnik zarządzający Kancelarią Brochocki, dopowiada,  że zawsze warto zadbać o zadowolenie najemcy. – Mile widziane są prezenty, np. z okazji świąt czy urodzin firmy – mówi. –- Najemcy doceniają także możliwość wypożyczenie rowerów, które są coraz bardziej popularne – dodaje. Zauważa, że warto też uruchomić np. intranet do szybkiego obiegu informacji. – Trzeba też pamiętać o stałym podnoszeniu jakości infrastruktury obiektu oraz zwiększać atrakcyjność udogodnień. Chodzi na przykład o prysznice, sale fitness – mówi Andrzej Brochocki.

Rolą zarządcy budynku komercyjnego jest nie tylko techniczny, operacyjny, administracyjny i finansowy nadzór nad obiektem, ale też utrzymywanie dobrych relacji z najemcami – podkreśla Małgorzata Wiecko, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w JLL. Dodaje, że tacy zarządcy jak JLL angażują się w akcje integrujące najemców oraz wspierające markę obiektu i jego właściciela.

Zbędne kilowaty

Pozostało 90% artykułu
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Nieruchomości
MLP Rzeszów na starcie. Inwestycja typu greenfield