Radzi Edyta Pietranis, konsultant w Dziale Reprezentacji Najemcy w firmie JLL:
- Kiedyś mówiono, że najważniejsze w wyborze nowego biura są słynne „3L", czyli lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja. Jest to oczywiście jedno z najważniejszych kryteriów wyboru, ale w dobie dużych możliwości (w Polsce mamy obecnie ponad 8,6 miliona metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni biurowych) liczy się dobry dojazd samochodem, dostęp do środków transportu publicznego, usługi w okolicy, otoczenie, oferta gastronomiczna i rozrywkowa czy odległość od uczelni.
O czym powinien pamiętać szef, szukając nowej siedziby dla swojej firmy?
Bardzo ważnym elementem przy wyborze nowego biura jest standard budynku i jakość samej powierzchni. O wysokim standardzie budynku świadczą m.in. architektura, aranżacja wnętrz, elegancka recepcja / lobby, estetyczne, dobrze zaprojektowane części wspólne w budynku, parkingi dla samochodów i rowerów, windy, wysokiej jakości instalacje, nowoczesne systemy zarządzania budynkiem (BMS), okablowanie strukturalne do komputerów czy profesjonalne zarządzanie budynkiem.
Coraz więcej firm zwraca uwagę na udogodnienia w samym budynku (bankomat, apteka, drogeria, kantyna, kawiarnia, fitness, przedszkole, prysznice dla rowerzystów), a także sprawdza czy budynek posiada ekologiczny certyfikat, który zazwyczaj ma wpływ na koszty operacyjne i jakość środowiska pracy.