Reklama

Zmienią pościel, sprawdzą temperaturę, zrobią remont

Nabywcy apartamentów w kurortach mogą korzystać z usług firm, które będą się zajmować ich nieruchomością i wynajmować ją w czasie, gdy nie korzysta z niej właściciel

Publikacja: 02.02.2009 00:11

Podstawowy zakres usług obejmuje zazwyczaj wynajem apartamentów turystom, zarządzanie administracyjne i techniczne, obsługę prawną i księgową oraz raportowanie właścicielowi apartamentu stanu zysków.

W firmie Sun & Snow dodatkowa oferta obejmuje obsługę turystów od dokonania rezerwacji po rozliczenie, opiekę i pomoc dla gości przez cały okres pobytu, kontrolę jakości apartamentu w dniu przyjazdu i odjazdu gości, rozliczenia z właścicielem na podstawie dokumentacji księgowej, kilka pakietów umeblowania i wyposażenia apartamentów oraz ubezpieczenia nieruchomości.

– Zarządzanie apartamentem obejmuje również naprawy i konserwację. Na miejscu znajduje się pracownik, kontroluje takie działania jak: utrzymywanie odpowiedniej temperatury w apartamentach, dzięki czemu turysta czy właściciel nie przyjeżdża do wyziębionego lub dusznego apartamentu, bo stosownie do pory roku lokal jest wcześniej ogrzany lub przewietrzony. Dbamy o bezpieczeństwo apartamentu poprzez powierzenie obiektu profesjonalnej firmie monitoringu i ochrony – mówi Katarzyna Podyma, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w firmie Sun & Snow.

Stała miesięczna opłata wynosi od 120 do 240 zł w zależności od wielkości apartamentu.

[ramka][b]ile to kosztuje opłaty za zarządzanie[/b]

Reklama
Reklama

>> Apartament dwupokojowy – stała miesięczna 120 zł za nadzór i doglądanie apartamentu od 1 października do 30 kwietnia, w sezonie 240 zł miesięcznie + dodatkowo 84 zł za każdorazowe przygotowanie apartamentu.

>> Apartament trzypokojowy – stała miesięczna 240 zł za nadzór i doglądanie apartamentu od 1 października do 30 kwietnia, w sezonie 240 zł miesięcznie + dodatkowo 108 zł za każdorazowe przygotowanie apartamentu.

[i]źródło: Sun & Snow[/i][/ramka]

Firma ma zamiar w przyszłości oferować swoje usługi również za granicą – w Hiszpanii i Turcji.

– Zarządzanie apartamentami wakacyjnymi polega na zaoferowaniu właścicielowi mieszkania czy też apartamentu kompleksowej obsługi obejmującej m.in. udostępnianie apartamentu gościom, wydawanie kluczy, sprzątanie, zmianę pościeli, okresowe przeglądy techniczne oraz drobne naprawy, jak również promocję apartamentów. Kompleksowość oferty wynika najczęściej z tego, że właścicielami lokali są osoby niemieszkające w danej miejscowości wypoczynkowej i nie mają one czasu ani możliwości zajmować się swoimi apartamentami – tłumaczy Iwona Janus, wiceprezes zarządu w redNet Management.

W tej chwili firma kończy prace nad przygotowaniem oferty dla klientów, którzy zakupili mieszkania m.in. w Świnoujściu. Nie podaje jednak cen za swoje usługi. Przygotowywane są dwa rodzaje usługi: kompleksowa obsługa oraz pośrednictwo w promocji wynajmu apartamentu.

Nieruchomości
Skycity Gdynia z widokiem na morze, las i miasto
Nieruchomości
Czy mieszkanie na wynajem da jeszcze zarobić
Nieruchomości
Fabryka Park Katowice z nowym właścicielem. Czy obiekt jeszcze urośnie?
Nieruchomości
Nowe szaty biurowca Warsaw Corporate Center
Nieruchomości
Condohotel czy apartament na doby
Reklama
Reklama