Reklama

Zmienią pościel, sprawdzą temperaturę, zrobią remont

Nabywcy apartamentów w kurortach mogą korzystać z usług firm, które będą się zajmować ich nieruchomością i wynajmować ją w czasie, gdy nie korzysta z niej właściciel

Publikacja: 02.02.2009 00:11

Podstawowy zakres usług obejmuje zazwyczaj wynajem apartamentów turystom, zarządzanie administracyjne i techniczne, obsługę prawną i księgową oraz raportowanie właścicielowi apartamentu stanu zysków.

W firmie Sun & Snow dodatkowa oferta obejmuje obsługę turystów od dokonania rezerwacji po rozliczenie, opiekę i pomoc dla gości przez cały okres pobytu, kontrolę jakości apartamentu w dniu przyjazdu i odjazdu gości, rozliczenia z właścicielem na podstawie dokumentacji księgowej, kilka pakietów umeblowania i wyposażenia apartamentów oraz ubezpieczenia nieruchomości.

– Zarządzanie apartamentem obejmuje również naprawy i konserwację. Na miejscu znajduje się pracownik, kontroluje takie działania jak: utrzymywanie odpowiedniej temperatury w apartamentach, dzięki czemu turysta czy właściciel nie przyjeżdża do wyziębionego lub dusznego apartamentu, bo stosownie do pory roku lokal jest wcześniej ogrzany lub przewietrzony. Dbamy o bezpieczeństwo apartamentu poprzez powierzenie obiektu profesjonalnej firmie monitoringu i ochrony – mówi Katarzyna Podyma, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w firmie Sun & Snow.

Stała miesięczna opłata wynosi od 120 do 240 zł w zależności od wielkości apartamentu.

[ramka][b]ile to kosztuje opłaty za zarządzanie[/b]

Reklama
Reklama

>> Apartament dwupokojowy – stała miesięczna 120 zł za nadzór i doglądanie apartamentu od 1 października do 30 kwietnia, w sezonie 240 zł miesięcznie + dodatkowo 84 zł za każdorazowe przygotowanie apartamentu.

>> Apartament trzypokojowy – stała miesięczna 240 zł za nadzór i doglądanie apartamentu od 1 października do 30 kwietnia, w sezonie 240 zł miesięcznie + dodatkowo 108 zł za każdorazowe przygotowanie apartamentu.

[i]źródło: Sun & Snow[/i][/ramka]

Firma ma zamiar w przyszłości oferować swoje usługi również za granicą – w Hiszpanii i Turcji.

– Zarządzanie apartamentami wakacyjnymi polega na zaoferowaniu właścicielowi mieszkania czy też apartamentu kompleksowej obsługi obejmującej m.in. udostępnianie apartamentu gościom, wydawanie kluczy, sprzątanie, zmianę pościeli, okresowe przeglądy techniczne oraz drobne naprawy, jak również promocję apartamentów. Kompleksowość oferty wynika najczęściej z tego, że właścicielami lokali są osoby niemieszkające w danej miejscowości wypoczynkowej i nie mają one czasu ani możliwości zajmować się swoimi apartamentami – tłumaczy Iwona Janus, wiceprezes zarządu w redNet Management.

W tej chwili firma kończy prace nad przygotowaniem oferty dla klientów, którzy zakupili mieszkania m.in. w Świnoujściu. Nie podaje jednak cen za swoje usługi. Przygotowywane są dwa rodzaje usługi: kompleksowa obsługa oraz pośrednictwo w promocji wynajmu apartamentu.

Nieruchomości
Używane mieszkania wróciły do łask kupujących
Nieruchomości
Bitwa o najlepsze biura. Najsłabsze obiekty wypadną z rynku
Nieruchomości
Rynek nieruchomości dwa lata po powołaniu rządu. Ile dowiozły ministerstwa?
Nieruchomości
Czy będą kolejki u notariuszy
Nieruchomości
Czy to już czas na zakup mieszkania? Nie brakuje pesymistów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama