Od połowy lutego do połowy kwietnia bank prowadził promocję tego produktu. W tym czasie klienci złożyli 10 tys. wniosków (około 70 proc. przekłada się na udzielone kredyty). Średnia wartość nowo udzielanego kredytu wynosi 150 tys. zł.
- To efekt kampanii promocyjnej oraz całego procesu sprzedaży. Utrzymanie dynamiki z ostatnich tygodni kampanii to nasz plan minimum - mówi Tomasz Byczyński, dyr. dep. klienta detalicznego ING Banku Śląskiego.
Wczoraj bank wprowadził nową ofertę, obniżając marże wliczone w oprocentowanie o 0,1-0,9 pkt. proc. Przykładowo dla LtV 80 proc., przy kredycie w kwocie od 200 do 300 tys. zł, marża po zmianach wynosi 1,9 proc. Dodatkowo zakładając konto w ING Banku (także bezpłatnie konto direct) klient może wybrać czy chce skorzystać z wariantu obniżenia marży o 0,4 pkt. proc. i zapłacenie wyższej prowizji ( 2,9 proc.) lub drugiej z możliwości polegającej na tym, że nie zapłaci prowizji, ale marża nie będzie dodatkowo obniżana.
- Proponujemy dwa pakiety, jeden dla osób, które zamierzają jak najszybciej spłacić kredyt, a drugi dla tych, którzy zakładają, że będą go spłacać w okresie na jaki został zaciągnięty - tłumaczy Eric Drok wiceprezes ING Banku Śląskiego. Maksymalne LtV ( kwota kredytu w relacji do wartości nieruchomości) w tym banku wynosi 90 proc.
Obecnie ING Bank Śląski zajmuje 4 pozycję na rynku pod względem sprzedaży kredytów hipotecznych, z 6 proc. udziałem. Cały portfel kredytów hipotecznych wynosi 6,3 mld zł.