Reklama

100 dni czekasz na chętnego

Negocjacje powyżej 5 proc. ceny ofertowej zdarzały się w 2010 r. jedynie w co dziewiątej transakcji na rynku wtórnym

Publikacja: 17.01.2011 06:11

Średnie różnice pomiędzy ceną ofertową a transakcyjną na rynku wtórnym nie przekroczyły w ubiegłym roku 3 proc., a czas sprzedaży wyniósł ok. 100 dni

[srodtytul]Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse & Partnerzy SA[/srodtytul]

– Końcówka roku na rynku mieszkań używanych w Warszawie była wyjątkowo pracowita. Wiele osób w obawie przed zmianami w programie „Rodzina na swoim” chciało jeszcze w ostatnich miesiącach roku znaleźć i skredytować mieszkanie. Czas wzmożonych transakcji nie wpłynął jednak istotnie na badane przez nas czas sprzedaży i negocjacje ceny.

Zwiększenie do 103 dni czasu sprzedaży na rynku wtórnym to tylko potwierdzenie utrzymującej się tendencji. Poza znacznym wydłużeniem czasu ekspozycji oferty na rynku zaobserwowanym w transakcjach realizowanych w marcu i kwietniu, w pozostałych miesiącach ub.r. średni czas sprzedaży zamykał się pomiędzy 94 a 105 dniami. Dla porównania – w kryzysowym I kwartale 2009 r. wynosił on prawie pół roku.

Negocjowane wartości cen również cechuje względna stabilizacja. Poza odnotowanym w maju i czerwcu znacznym zwiększeniem marginesu negocjacyjnego do 2,9 proc. w pozostałych miesiącach różnica pomiędzy cenami ofertowymi a transakcyjnymi wynosiła

Reklama
Reklama

1,8 – 2,1 proc. Jest to wynikiem urealnienia wystawianych cen ofertowych i mniejszej skłonności do obniżania cen mieszkań przez właścicieli lokali.

Średnie różnice pomiędzy ceną ofertową a transakcyjną na rynku wtórnym nie przekroczyły w ubiegłym roku 3 proc., a czas sprzedaży wyniósł ok. 100 dni

[srodtytul]Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse & Partnerzy SA[/srodtytul]

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Nieruchomości
Mieszkanie dla singla, dla pary, dla rodziny. To dobry czas na szukanie lokalu?
Nieruchomości
Popyt na biura nakręcają renegocjacje umów
Nieruchomości
Trójmiasto zdominowało rynek mieszkań premium. Ta część rynku też nie ma lekko
Nieruchomości
Deweloperzy lubią „obwarzanki” i kurorty. A co lubią klienci?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Nieruchomości
„Pomysły” deweloperów, czyli jak z domu może powstać blok
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama