Reklama

Deweloperzy: widmo upadłości wcale nie takie straszne jak twierdzi UOKiK

Deweloperzy nie ustają w próbach przekonania opinii publicznej, że kluczowe dane, na których opiera się przegłosowana już przez Sejm ustawa autorstwa UOKiK, nie są prawdziwie.

Publikacja: 11.05.2021 07:37

Deweloperzy: widmo upadłości wcale nie takie straszne jak twierdzi UOKiK

Foto: Fotorzepa / Marian Zubrzycki

We wtorek senacka Komisja Infrastruktury będzie rozpatrywać ustawę o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Przepisy mają zapewnić jeszcze lepszą ochronę kupującym, szczególnie gdyby się okazało, że inwestycja, w której wybrali mieszkanie, stanęła przed widmem upadku firmy deweloperskiej. Wypłatę zainwestowanych środków ma gwarantować Deweloperski Fundusz Gwarancyjny, do którego trafiałyby środki od każdego mieszkania kupowanego na rynku pierwotnym.

– Prezes UOKiK, uzasadniając konieczność wprowadzenia nowych przepisów, argumentował, że od 2012 r. upadło 150 deweloperów, co oznaczać by miało, że tyle inwestycji nie zostało dokończonych. Pytany, ilu z tych rzekomo upadłych deweloperów prowadziło inwestycje w ramach obowiązującej ustawy deweloperskiej, unikał odpowiedzi – relacjonuje radca prawny Przemysław Dziąg z Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama