Jakie biuro dla małej firmy

Publikacja: 18.04.2016 12:59

Andrzej ?Brochocki, zarządzający ?Kancelarią Brochocki

Andrzej ?Brochocki, zarządzający ?Kancelarią Brochocki

Foto: materiały prasowe

Andrzej Brochocki, zarządzający Kancelarią Brochocki

Trudno oszacować zapotrzebowanie na powierzchnię biurową firm z sektora MSP, ponieważ ciężko rozróżnić, kto jest naprawdę przedsiębiorcą, a kto tylko w tej formie jest zatrudniony.

Większość tego typu firm ma siedziby w prywatnym mieszkaniu lub domach. Generalnie większość firm z sektora MSP ma siedziby w mieszkaniach czy też domach. Sytuacja się zmienia, gdyż właściciele budynków biurowych, zwłaszcza tych starszych, ze względu na dużą podaż na rynku, są coraz przychylniej nastawieni do małych najemców. Są oni skłonni do wydzielania mniejszych modułów, co kilka lat temu było trudne.

Za przeniesieniem prowadzenia działalności do biurowców przemawia na pewno poprawa wizerunku firmy. To daje prestiż, a jednocześnie zapewnia wygodę najemcy i pracownikom. W ostatnim czasie dużym powodzeniem cieszą się biura o niewielkiej powierzchni. Firmy z sektora usług niematerialnych (doradcze, kancelarie prawne, PR) poszukują przede wszystkim średnich i małych powierzchni w centrum miasta. Niemniej wynajem powierzchni w centrum jest dużo droższy niż w innych dzielnicach czy na obrzeżach miasta.

Zazwyczaj oferowane małym najemcom są tzw. powierzchnie wynikowe, które powstają w wyniku podziału piętra dla dużych najemców. Niekiedy można spotkać się z ofertą wynajmu powierzchni biurowych niepełnowartościowych, np. o niższej wysokości pomieszczeń, ulokowanych na antresolach, z gorszym dostępem do światła dziennego, w przypadku których można uzyskać atrakcyjne warunki finansowe.

Ponadto wiele kamienic biurowych o wysokim standardzie oferuje najemcom – ze względu na swoją kubaturę i strukturę pięter – relatywnie niewielkie moduły, które cieszą się dużym zainteresowaniem.

Oczywiście najemcy przy wyborze nowej lokalizacji kierują się przede wszystkim względami ekonomicznymi. Obecna sytuacja na rynku pozwala na relokację biura do budynków oferujących lepszy standard (nowe projekty biurowe lub odrestaurowane kamienice) przy jednoczesnej redukcji kosztów najmu. Oczywiście koszt najmu nieruchomości to sprawa trochę indywidualna. Cena uzależniona jest od tego, jaki charakter i funkcję ma mieć biuro. Wpływa na nią też adres. Niemniej przy wyborze należy wziąć pod uwagę zapewnienie odpowiedniego standardu pracownikom. Stawki czynszu w warszawskich budynkach biurowych zlokalizowanych w tzw. centralnym obszarze biznesu, wahają się w przedziale 17–21 euro za mkw. W przypadku starszych budynków biurowych, o niższym standardzie, czynsze wynoszą 14–17 euro za mkw. —gb

Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie
Nieruchomości
MLP Rzeszów na starcie. Inwestycja typu greenfield
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Nieruchomości
Rośnie GLP Park Lędziny II. Pracę w magazynie ułatwią roboty