Reklama
Rozwiń
Reklama

Bolesna różnica płci

Samice i samce różnie odczuwają ból. Czy efekty badań tego podstawowego procesu u myszy można przenieść na ludzi?

Aktualizacja: 30.06.2015 22:11 Publikacja: 30.06.2015 20:53

Bolesna różnica płci

Foto: 123RF

Zaskakujące są wyniki eksperymentów specjalistów z McGill University. Okazuje się, że fundamentalny dla złożonych organizmów sygnał, jakim jest fizyczny ból, jest inaczej odbierany i przetwarzany w zależności od płci. A to może oznaczać, że środki przeciwbólowe nie na wszystkich działają równie dobrze.

To istotne, środki przeciwbólowe bowiem są zwykle testowane – podobnie jak inne leki – na samcach. Począwszy od etapu laboratoryjnego, kiedy wykorzystuje się zwierzęta, a skończywszy na badaniach klinicznych, gdzie większość badanych to mężczyźni. Tymczasem na bóle chroniczne i migrenowe częściej uskarżają się kobiety.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Mops i pekińczyk. Dog i pudel. Kiedy zaczęła się ta różnorodność?
Materiał Partnera
Czy AI zastąpi pracowników skarbówki? Sztuczna inteligencja a podatki
Materiał Partnera
Od wyznaczania czasu po nowe światy. Obserwatorium Astronomiczne UW skończyło 200 lat
Nauka
Koszmar arachnofobów. Odkryto podziemne megamiasto pająków. „To pierwszy taki przypadek"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Nauka
Żyjemy w matrixie, a wszechświat jest symulacją komputerową? Naukowcy mają odpowiedź
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama