Badanie: Dwutlenek węgla przeszkadza pilotom w lataniu

Jakość powietrza w kokpicie samolotu bezpośrednio wpływa na jakość pracy pilota - wynika z badania opisanego przez amerykański "Newsweek".

Aktualizacja: 08.08.2018 18:03 Publikacja: 08.08.2018 17:02

Badanie: Dwutlenek węgla przeszkadza pilotom w lataniu

Foto: stock.adobe.com

arb

Badanie przeprowadzone przez zespół badaczy z Harvard T.H. School of Public Health wykazało, że piloci prywatnych linii lotniczych lepiej radzili sobie ze skomplikowanymi manewrami na symulatorze lotu, kiedy poziom dwutlenku węgla w powietrzu wynosił 700 części na milion (ppm), niż gdy był wyższy i wynosił 2500 ppm.

Średni poziom dwutlenku węgla w kabinach samolotów prywatnych linii lotniczych wynosi zazwyczaj mniej niż 1000 ppm, ale w niektórych samolotach dochodzi nawet do 1400 ppm - twierdzą autorzy badania opisanego w "Journal of Exposure Science and Environmental Epidemiology".

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Nauka
Najkrótszy dzień i najdłuższa noc w 2024 roku. Kiedy wypada przesilenie zimowe?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nauka
Pełnia Księżyca w grudniu. Zimny Księżyc będzie wyjątkowy, bo trwa wielkie przesilenie księżycowe
Nauka
W organizmach delfinów znaleziono uzależniający fentanyl
Nauka
Orki kontra „największa ryba świata”. Naukowcy ujawniają zabójczą taktykę polowania
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nauka
Radar NASA wychwycił „opuszczone miasto” na Grenlandii. Jego istnienie zagraża środowisku