Reklama

Badanie: Branie aspiryny codziennie nie musi być zdrowe

Badania, których wyniki publikuje "New England Journal of Medicine" wskazuje, że branie codziennie aspiryny przez starsze osoby, które łykają aspirynę prewencyjnie, ma niewiele pozytywnych skutków, ale niesie ze sobą poważne ryzyko - czytamy w "Time".

Aktualizacja: 19.09.2018 17:17 Publikacja: 19.09.2018 16:16

Badanie: Branie aspiryny codziennie nie musi być zdrowe

Foto: www.sxc.hu

arb

Z danych zebranych w trakcie badań, które objęły 19 tysięcy zdrowych Australijczyków i Amerykanów w wieku powyżej 70 lat wynika, że codzienna dawka aspiryny nie sprawia, że starsi ludzie rzadziej chorują i nie zmniejsza ryzyka chorób układu krążenia. Co więcej - regularne przyjmowanie aspiryny idzie w parze z większym ryzykiem krwotoków i wyższą śmiertelnością - czytamy w "Time".

Spośród 19 tysięcy uczestników badania ok. połowa brała codziennie 100-miligramową tabletkę aspiryny, a pozostałym podawano placebo. Badacze monitorowali następnie stan zdrowia uczestników badania. Aspiryny do przeprowadzenia eksperymentu dostarczyła firma farmaceutyczna Bayer, która jednak nie była zaangażowana w założenia badania, ani sposób jego przeprowadzenia - zapewnia "Time".

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama