Nietypowo wysoki rachunek za telefon nie musi zrujnować twojego budżetu domowego. Sprawdź, czy dostawca usług telekomunikacyjnych się nie pomylił. Zacznij od złożenia reklamacji dostawcy usług. Najpierw upewnij się jednak, czy nadzwyczajnie dużej kwoty nie wydzwonili twoi domownicy albo znajomi, których przez tydzień gościłeś.
Gdy masz już pewność, że w rachunku jest błąd, możesz przystąpić do działania. [b]Nawiąż kontakt ze swoją firmą telekomunikacyjną i poproś ją o przesłanie billingu, czyli szczegółowego wykazu połączeń wykonanych z twojego telefonu (numer wywoływany, data oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czas jego trwania oraz cena brutto i netto za połączenie)[/b]. Niektórzy dostawcy mogą zażądać opłaty za billing, która powinna być określona w cenniku firmy. Telekomunikacja Polska przesyła billingi za darmo. Teraz wystarczy przeanalizować wydruk i jeszcze raz zastanowić się nad zasadnością występowania z roszczeniem. Jeśli jesteś pewien swego, składaj reklamację.
[srodtytul]Także drogą elektroniczną[/srodtytul]
Może być ona pisemna, telefoniczna lub ustna do protokołu sporządzonego przez pracownika dostawcy usług. Można wysłać ją też przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną lub faksem. Reklamacja musi zostać przyjęta w każdej jednostce organizacyjnej dostawcy, która zajmuje się obsługą użytkowników telefonów. Jej złożenie powinno zostać niezwłocznie potwierdzone w formie pisemnej przez osobę reprezentującą jednostkę dostawcy, która przyjęła twoją reklamację.
Konsument nie musi się spieszyć ze składaniem reklamacji. Ma na to aż rok od dnia doręczenia mu faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej. Reklamacja złożona po tym okresie nie zostanie rozpatrzona, dostawca zaś będzie miał obowiązek poinformować niezwłocznie o tym konsumenta.