Nowoczesny system zostanie zainstalowany w Fordzie F-150 Lightning oraz F-150 Hybrid. W zależności od wybranej przez właściciela opcji: Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, możliwe jest podładowanie innego osobowego samochodu elektrycznego. W ciągu godziny Mustang Mch-E, podładuje w ten sposób około 30 km zasięgu, a  dostawczy e-Transit na 16 km. - Możliwość korzystania w ustronnych miejscach z energii elektrycznej pochodzącej z samochodu, czy też posiadanie źródła dodatkowej energii dla domu, zapewniają dużo wygody i bezpieczeństwa. Z kolei używanie F-150 Lightning lub F-150 Hybrid do doładowania innego pojazdu elektrycznego jest jedną z wielu nowych korzyści, jakie otrzymują nasi klienci dzięki zelektryfikowanym pojazdom Ford – powiedział Patrick Soderborg, inżynier elektrycznych systemów napędowych Forda.

Czytaj więcej

Ford Ranger: Hit sprzedaży w nowej odsłonie

Ładowanie odbywa się za pośrednictwem dedykowanego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda można zasilać zelektryfikowane Fordy czy też modele innych producentów. 9,6 kW agregat, który zadebiutuje wiosną tego roku w F-150 Lightning będzie mógł też stanowić źródło zasilania dla domu. Zamiast instalować domowy agregat, w razie przerwy w dostawie prądu, pick-up może być używany do zasilania przeciętnego gospodarstwa domowego nawet przez trzy dni. - Istnieje wiele nowych możliwości wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, ale są one możliwe jedynie dzięki elektryfikacji. W Fordzie F-150 Hybrid dostępny jest 7,2-kilowatowy agregat pokładowy Pro Power Onboard. To rozwiązanie może być wykorzystywane np. do zasilania narzędzi, akcesoriów, ale także do podpięcia przewodu zasilającego Ford Mobile Power Cord.

Czytaj więcej

Ford F-150 Lightning: Wszyscy chcą elektrycznego pickupa. Produkcja wyprzedana