Ma 6 lat, 30 mln followersów i kupuje nieruchomości za miliony

Boram ma 6 lat i jest popularna w Korei Południowej blogerką. Ma ponad 30 mln followersów i najwyraźniej spory majątek, ponieważ kupiła właśnie za 9,5 mld koreańskich wonów (ponad 30 mln złotych) rezydencje w najdroższej dzielnicy Seulu.

Aktualizacja: 26.07.2019 14:52 Publikacja: 26.07.2019 12:42

Ma 6 lat, 30 mln followersów i kupuje nieruchomości za miliony

Foto: YouTube

Według informacji CNN dom został kupiony przez firmę, którą założyli rodzice Boram. Firma zajmuje się zarządzaniem majątkiem youtuberki.

Boram ma na YouTube dla popularne kanały: Boram Tube ToysReview z 13,6 mln subskrypcji i wideoblog Boram Tube Vlog z 17,6 mln subskrypcji.

Na jednym z najpopularniejszych klipów, który został wyświetlony 376 mln razy 6-latka sama robi sobie danie instant z makaronu za pomocą plastikowych, dziecięcych narzędzi kuchennych a następnie zjada danie przed kamera. Dziewczynka jest urocza i słodka, a pomaga jej dwóch nastolatków, w wszystko w konwencji dziecięcej, kolorowej kreskówki.

YouTube

Nie wszyscy w Korei są jednak zachwyceniu karierą dziewczynki i treściami publikowanymi na jej kanałach na YouTube. Pozarządowa organizacja Save the Children nie była zachwycona odcinkiem, w którym dziewczynka podkrada pieniądze z portfela ojca. Spore kontrowersje wzbudził też odcinek w którym Boram udaje, że prowadzi samochód po ulicach Seulu.

Save the Children zgłosiło skargę na rodziców Boram, którzy zostali przez sąd rodzinny w Seulu zmuszeni do udania się kurs doradczy mający na celu zapobieganie znęcaniu się nad dziećmi. Kontrowersyjne filmy zniknęły z YouTube.

W marcu tego roku platforma zdecydowała się całkowicie zablokować możliwość dodawania komentarzy pod filmami z dziecięcymi gwiazdami YouTube.

Dziecięce gwiazdy YouTube

Boram nie jest jedyną dziecięcą gwiazdą YouTube. 7-letni Amerykanin Ryan Kaji, gwiazda kanału Ryan ToysReview, w zeszłym roku zarobił około 22 mln dolarów. Ryan ma prawie 21 mln followersów. Ryan odpakowuje i testuje zabawki. Tydus, 5-latek z USA, ma 3,1 mln followersów a na kanale YouTube zarabia cała jego rodzina - mama, tata i siostra.

TouTuberzy mają wiele możliwości monetaryzacji popularności swoich kanałów: poprzez dodanie reklam w filmach wideo lub współpracując z konkretnymi markami, reklamując i promując ich produkty.

Według informacji CNN dom został kupiony przez firmę, którą założyli rodzice Boram. Firma zajmuje się zarządzaniem majątkiem youtuberki.

Boram ma na YouTube dla popularne kanały: Boram Tube ToysReview z 13,6 mln subskrypcji i wideoblog Boram Tube Vlog z 17,6 mln subskrypcji.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane