Spółka notowana na giełdzie ogłosiła dziś w Londynie swoje wyniki finansowe za 2007 rok. Mecom z siedzibą w Londynie jest jedną z największych medialnych spółek w Europie. Posiada m.in. ponad 300 tytułów prasowych, a łączny tygodniowy nakład gazet należących do Grupy Mecom to 30 mln egzemplarzy. 200 stron internetowych należących do Mecom odwiedza miesięcznie 18 milionów użytkowników.
W 2007 roku Mecom zdecydowanie poprawił i umocnił swoją pozycję na europejskim rynku wydawniczym. W porównaniu do 2006 roku, w 2007 zysk operacyjny Grupy Mecom wzrósł o 22 proc. z 98 mln funtów do 120 mln funtów.
Przychody Mecom wzrosły o 3 proc. w stosunku do 2006 roku i wyniosły 1,352 mld funtów. Większość tych przychodów pochodzi wciąż ze sprzedaży tradycyjnych produktów drukowanych oraz ze sprzedaży powierzchni reklamowej. Warto jednak podkreślić, że firma intensywnie rozwija nowe media: przychody spółki z usług oferowanych w formacie cyfrowym wzrosły o 30 % do 45 mln funtów, a przychody z usług konsumenckich (na przykład ze sprzedaży usług turystycznych) powiększyły się z 6 do 10 mln funtów.
- Rok 2007 był dla Mecom czasem ważnych decyzji. Podjęliśmy istotne kroki w kierunku budowania wspólnej europejskiej platformy gazet codziennych: kupiliśmy Berliner Verlag, przejęliśmy 87 proc. Wegenera i utworzyliśmy wysoko wykwalifikowany zespół zarządzający, który przeprowadza transformację Mecom z firmy działającej wyłącznie na ryku mediów drukowanych, w grupę zajmującą się szeroko pojętą dystrybucją treści i dobrami konsumenckimi – mówi David Montgomery, prezes spółki.
Mecom przeprowadził konsolidację europejskich gazet przez stworzenie grupy obejmującej 5 państw (Holandia, Niemcy, Norwegia, Dania i Polska). Korzyści płynące z restrukturyzacji zaczynają być widoczne w rentowności grupy i przekładają się na wzrost marży i zysku na akcję spółki notowanej na giełdzie w Londynie.