Pozostałe gazety z czołówki ogólnopolskich dzienników w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku odnotowały we wrześniu spadki. Największy – ponad 22-proc. – znowu dotknął “Dziennik”, ale duży odnotowała też “Gazeta Wyborcza”. Jej sprzedaż spadła o 13,7 proc. – wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym prasy Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Wydawca “Gazety Wyborczej” tłumaczy to bardzo wysokim poziomem sprzedaży w ubiegłym roku. W kwietniu 2007 roku gazeta Agory miała jeden z najwyższych ubiegłorocznych wyników miesięcznych. Dodawała wtedy do części nakładu w wyższej cenie m.in. serial “Magda M.” i “Filmy do zobaczenia we dwoje”.
Liderem sprzedaży w kwietniu był bulwarowy “Fakt” z wynikiem 513 126 egz., ale i on nie uchronił się przed spadkiem sprzedaży o 0,5 proc. “Gazeta Wyborcza” sprzedawała średnio 412 890 egz. (o 13,7 proc. mniej niż rok wcześniej), a trzeci w sprzedażowym rankingu “Super Express” – 202 817 egz. (wzrost o 2,6 proc.) i wciąż zbiera plon grudniowej zmiany makiety. Sprzedaż “Dziennika” wynosiła 163 842 egz. (spadek o 22,4 proc.). Na tym tle wynik “Rz” – 162 120 egz. (wzrost o 0,1 proc.) był stabilny. Bazujący na gazetach regionalnych projekt “Polska The Times” w kwietniu sprzedawał średnio 340 687 egz. i było to o 1,5 proc. więcej niż w marcu.
Z opublikowanego w poniedziałek raportu o najnowszych trendach w prasie na świecie wynika, że polski rynek ma się nieco gorzej niż branża na świecie. Choć globalnie sprzedaż gazet rośnie, na naszym rynku odnotowujemy spadki.