Media odczują spowolnienie

- Pod koniec tego roku i na początku przyszłego media odczują spowolnienie na rynku. Wśród konsumentów już obserwujemy pewien pesymizm - mówi Tomasz Chełmecki, dyrektor generalny Starlinka

Publikacja: 17.07.2008 02:06

Media odczują spowolnienie

Foto: Archiwum

Rz: Coraz częściej słychać, że już w tym roku reklamowy rynek zwolni. Faktycznie należy się tego spodziewać?

Tomasz Chełmecki:

Pod koniec tego roku i na początku przyszłego media odczują spowolnienie na rynku. Wśród konsumentów już obserwujemy pewien pesymizm i spodziewamy się, że może się to przełożyć na spadek dynamiki wzrostu rynku reklamowego.

Trudniej będzie jesienią sprzedać reklamy?

W telewizji – w porównaniu z sytuacją sprzed roku – w ostatnich miesiącach widać spadek liczby wyemitowanych reklam. Nie można jednak mówić o problemach z ich sprzedażą. Czas reklamowy w telewizjach znajduje nabywców mimo podwyżek cen wprowadzonych przez nadawców. W szybkim tempie rośnie też reklama internetowa.

Jeśli trudniej będzie sprzedać reklamy, telewizje mogą obniżać ceny przez zwiększanie rabatów, ale nie spodziewam się dramatycznego spadku wpływów reklamowych. Z szacunków wynika, że tradycyjnie kluczowi dla mediów reklamodawcy z sektorów finansowego czy telekomunikacyjnego utrzymają swoje wydatki na reklamę. Pesymizm na rynku nie jest jeszcze tak duży, żeby można było mówić o zbliżającej się recesji.

W ubiegłym roku rynek reklamowy był według Starlinka wart 6,57 mld zł i w porównaniu z 2006 r. wzrósł o 14,5 proc. Ile będzie wart teraz?

Widać, że tegoroczny wzrost powinien być dwucyfrowy, ale już nie tak wysoki jak w roku ubiegłym. W drugim półroczu rynek reklamowy może lekko wyhamować.

Rz: Coraz częściej słychać, że już w tym roku reklamowy rynek zwolni. Faktycznie należy się tego spodziewać?

Tomasz Chełmecki:

Pozostało 91% artykułu
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Media
Zmiana na czele „Rzeczpospolitej”. Szułdrzyński nowym redaktorem naczelnym
Media
ATM Grupa kręci nowy film dla Netfliksa. Prezes odniósł się do sporu w rodzinie Solorza
Media
Święto Kina 2024 poniżej oczekiwań
Media
Reklama za rogiem, czyli fenomen cyfrowego outdooru