Reklama
Rozwiń
Reklama

Mecom sprzedał spółki w Niemczech

Mecom brytyjski koncern medialny, w tym udziałowiec wydawcy "Rzeczpospolitej", sprzedał swoje niemieckie gazety kolońskiemu wydawnictwu DuMont Schauberg za 152 mln euro

Publikacja: 13.01.2009 13:12

Transakcja pozwoli zredukować długi, które obciążyły wynik finansowy grupy.

Firma, do której należy ok. 300 tytułów w pięciu krajach, w ubiegłym miesiącu jako pierwszy wydawca prasy w Europie dostał od banków dwa miesiące na uporanie się z zadłużeniem przekraczającym pół miliarda funtów.

Mecom zapowiedział, że sprzedaż niemieckiego wydawnictwa Berliner Verlag pozwoli mu skoncentrować się na swoich głównych aktywach i działalności na czterech pozostałych rynkach, do których zaliczył Holandię, Danię, Norwegię i Polskę.

Według tygodnika "Focus" David Montgomery, szef borykającego się z olbrzymimi problemami finansowymi Mecomu, miał początkowo domagać się za niemieckie aktywa o 15-20 mln euro więcej.

Do Berliner Verlag należą dzienniki: ”Hamburger Morgenpost”, ”Berliner Zeitung” i ”Berliner Kurier”. DuMont planuje połączenie nabytych tytułów z własnymi pismami. Możliwe, że w Berlinie powstanie wspólna redakcja dla dzienników ”Frankfurter Rundschau” i ”Berliner Zeitung”. Planowana jest również ścisła współpraca gazet: ”Kölner Express”, ”Hamburger Morgenpost” i ”Berliner Kurier”.

Reklama
Reklama

Informacja o transakcji pomogła notowaniom akcji Mecomu, które zyskały na wartości 30 proc. W ciągu 2008 r. kurs akcji spółki obniżył się o 98 proc.

Transakcja pozwoli zredukować długi, które obciążyły wynik finansowy grupy.

Firma, do której należy ok. 300 tytułów w pięciu krajach, w ubiegłym miesiącu jako pierwszy wydawca prasy w Europie dostał od banków dwa miesiące na uporanie się z zadłużeniem przekraczającym pół miliarda funtów.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama