Reklama

Grupa TVN nie wyklucza zwiększenia udziałów w platformie cyfrowej „n”

Spółka chce dywersyfikować źródła przychodu. Zwłaszcza że jej wpływy z reklam na razie spadają

Publikacja: 04.11.2009 03:37

Wyniki grupy TVN

Wyniki grupy TVN

Foto: Rzeczpospolita

– „N” jest dla TVN produktem strategicznym z uwagi na plany dywersyfikacji przychodów grupy – jeśli cena okaże się odpowiednia i będą sprzyjające warunki na rynku, grupa TVN może zwiększyć swoje zaangażowanie w platformę. Nie wypowiadam się jednak na temat terminów – powiedział Markus Tellenbach, prezes TVN.

Informację o tym, że TVN rozważa zwiększenie zaangażowania w platformę cyfrową „n” (od marca ma w niej 51 proc. udziałów, reszta należy do grupy ITI), „Rz” podała w piątek. Według naszych źródeł w tym celu TVN rozważa zwiększenie swojego zadłużenia o 0,5 mld zł.

Wczoraj prezes TVN poinformował, że do 2012 roku spółka ma silniej zdywersyfikować przychody, tak by połowa z nich pochodziła spoza rynku reklamy (po trzech kwartałach tego roku z rynku reklamy pochodziło ponad 61 proc. przychodów grupy).

Wczoraj TVN podała wyniki finansowe za III kwartał 2009 r. Były nieco słabsze od oczekiwań analityków. W tym okresie grupa odnotowała stratę operacyjną w wysokości 3,7 mln zł (rok wcześniej wynik operacyjny był nad kreską), choć średnia prognoz analityków przepytanych przez agencję Reutera przewidywała zysk operacyjny na poziomie 5,8 mln zł. – Spadek ten wynikał przede wszystkim z niższych przychodów reklamowych oraz konsolidacji straty na działalności operacyjnej ITI Neovision (właściciel „n” – red.) – podał TVN.

Nierentowna platforma cyfrowa „n” miała pod koniec września ponad 571 tys. aktywnych abonentów, a jej średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) wzrósł do 56,1 zł. TVN podtrzymał prognozy, zgodnie

Reklama
Reklama

z którymi do końca roku liczba abonentów „n” ma sięgnąć 766 tys., a ARPU – 62,9 zł.

– ARPU można precyzyjnie policzyć i zaprognozować, dziwi mnie jednak podtrzymanie planowanej liczby abonentów na poziomie 766 tys. To bardzo ambitny plan – uważa Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

– „N” jest dla TVN produktem strategicznym z uwagi na plany dywersyfikacji przychodów grupy – jeśli cena okaże się odpowiednia i będą sprzyjające warunki na rynku, grupa TVN może zwiększyć swoje zaangażowanie w platformę. Nie wypowiadam się jednak na temat terminów – powiedział Markus Tellenbach, prezes TVN.

Informację o tym, że TVN rozważa zwiększenie zaangażowania w platformę cyfrową „n” (od marca ma w niej 51 proc. udziałów, reszta należy do grupy ITI), „Rz” podała w piątek. Według naszych źródeł w tym celu TVN rozważa zwiększenie swojego zadłużenia o 0,5 mld zł.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama