Reklama

Budki telefoniczne zaczną znikać z polskich ulic

Korzystanie z publicznych aparatów jest znikome, ale ich istnienie narzuca prawo. To się wkrótce zmieni. UKE uważa, że budki w czasach komórek nie mają sensu

Aktualizacja: 18.08.2010 00:29 Publikacja: 17.08.2010 21:08

Budki telefoniczne zaczną znikać z polskich ulic

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

?Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował założenia do zmian w prawie odnośnie do tzw. usługi powszechnej.

W tym zestawie podstawowych usług telekomunikacyjnych, do których Polacy mają dostęp gwarantowany, są automaty samoinkasujące.?

– Są nierentowne. Co więcej, z ogromnej liczby nikt nie korzysta, natomiast upodobali je sobie wandale, co powoduje konieczność inwestowania w odbudowę i konserwację – mówi Anna Streżyńska, prezes UKE.

Urząd nie chce wycofania automatów z zakresu usługi powszechnej, ale nie będzie oponować przeciwko likwidacji tam, gdzie są niepotrzebne. Teraz 45 tys. nierentownych aparatów musi utrzymywać TP.?

– Korzystanie z części jest zupełnie znikome. Całkowicie wyparły je telefony komórkowe – mówi Mariusz Loch z Telekomunikacji Polskiej. W okresie styczeń – maj 2010 roku Polacy wydzwonili przez automaty 8,6 mln minut – 18 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Reklama
Reklama

Mimo to UKE nie godzi się na całkowitą likwidację automatów.? – Z naszej perspektywy nie mamy pewności, gdzie mieszkają osoby – samotne i niepełnosprawne – które potencjalnie potrzebują takich usług. Wbrew pozorom nie wszyscy Polacy mają aparaty komórkowe, a zdarzenia losowe czasami wymagają kontaktu z siłami porządkowymi czy ratunkowymi – mówi Streżyńska.

Dlatego TP będzie musiała konsultować z władzami samorządowymi chęć likwidacji automatów, a samorządy będą mogły dofinansować ich utrzymanie.??

?Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował założenia do zmian w prawie odnośnie do tzw. usługi powszechnej.

W tym zestawie podstawowych usług telekomunikacyjnych, do których Polacy mają dostęp gwarantowany, są automaty samoinkasujące.?

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama