Papierowy czytelnik wart więcej niż cyfrowy

Jeden czytelnik papierowego wydania "New York Timesa" przynosi jego wydawcy rocznie 228 razy większe wpływy niż cyfrowy

Aktualizacja: 28.05.2011 08:25 Publikacja: 27.05.2011 21:24

Papierowy czytelnik wart więcej niż cyfrowy

Foto: Bloomberg

Mimo kurczącej się sprzedaży tej gazety i odchodzeniu czytelników do wersji internetowej, "NYT" na jednym "papierowym" odbiorcy wciąż zarabia znacznie więcej niż na "cyfrowym".

Zabawnie udowadnia to amerykański portal BusinessInsider.com, dla którego punktem wyjścia była niedawna enuncjacja wydawcy "NYT" o tym, że zaledwie w miesiąc od wprowadzenia płatności za internetową stronę gazety abonament na korzystanie z niej wykupiło aż 100 tys. osób. Ta liczba to niewątpliwy sukces. Tym bardziej paradoksalne są wyniki dalszych prostych przeliczeń. Jak podaje BusinessInsider.com, w  2010 r. na  jednego czytelnika papierowego wydania "NYT" przypadało  879 dol. wpływów, w tym  434 dol. ze sprzedaży gazety.

Jak komentuje portal, to dosyć dużo, gdy weźmie się pod uwagę, że w ubiegłym roku te same informacje w papierowych wydaniach, na które czytelnik wykładał rocznie  434 dol., można było przeczytać za darmo online. Witryna nytimes.com ma miesięcznie  45 milionów unikalnych użytkowników, a  przychody z  działalności cyfrowej samego "NYT" (reklamowe, bo innych wtedy jeszcze nie było) BusinessInsider wylicza – na podstawie  raportu wydawcy – na 175 mln dol. w 2010 r. To oznacza, że każdy unikalny użytkownik nytimes.com przyniósł wydawcy w ubiegłym roku zaledwie 3,85 dol. przychodów.

"Załóżmy, że "NYT" uda się osiągnąć niesłychany sukces i zdobyć milion subskrybentów online. Gdyby przyjąć, że liczba unikalnych użytkowników pozostanie na niezmienionym poziomie, wpływy "NYT" z  działalności online wyniosłyby wtedy mniej więcej  350 mln dol., a przychód uzyskiwany w sieci z  jednego czytelnika:  7,88 dol. To oczywiście lepiej niż  3,85 dol., ale wciąż nieporównywalnie mało wobec  879 dol. uzyskiwanych od  czytelnika "papierowego"" – podsumowują autorzy.

Jak dodają, całkowite przychody wydawcy "NYT" z  papierowych wydań (wydawca ma też m.in. "The Boston Globe" i  inne lokalne gazety w  USA) wynosiły w  2010 r.  1,4 mld dol. Przy  tym nawet hipotetyczne  350 mln dol. z  działalności "NYT" w  sieci (które trudno będzie wydawcy osiągnąć) jest sumą małą, jeśli weźmie się pod  uwagę, że koszty utrzymania newsroomu wyniosły w wydawnictwie w  2010 r.  200 mln dol.

Christoph Riess, prezes Światowego Stowarzyszenia Gazet i Producentów Treści WAN -IFRA, na ubiegłorocznym Forum Edytorów w  Hamburgu przekonywał, że wpływy wydawnictw z  reklamy internetowej wręcz nigdy nie prześcigną tych, jakie zyskują one z papierowych wydań.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie