Reklama
Rozwiń

Premiera Bitwy Warszawskiej 26 września

Zakończył się montaż zdjęć do pierwszej polskiej produkcji filmowej, zrealizowanej w technologii 3D – poinformowali dziś twórcy i producenci „Bitwy Warszawskiej", w reżyserii Jerzego Hoffmana. Film ma być jednym z większych hitów kinowych tego roku

Publikacja: 15.06.2011 16:53

Premiera Bitwy Warszawskiej 26 września

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

- Uroczysta premiera filmu (była dwukrotnie przesuwana – red. ) odbędzie się 26 września – poinformował Jerzy Michaluk, jeden z producentów filmu, współpracujący od dawna z Hoffmanem.

Według Mariusza Gazdy, prezesa spółki Zodiak Jerzy Hoffman Production, w której jest udziałowcem obok reżysera i Michaluka, budżet filmu to około 30 mln zł i nie powinien zostać przekroczony. Kilkanaście milionów złotych dostarczyli inwestorzy, część Polski Instytut Sztuki Filmowej.

- Aby inwestorzy odzyskali to, co włożyli musi się sprzedać 1,5  biletów – powiedział Gazda.

- Agnieszka Odorowicz ( prezes PISF-u – red.)  miał powiedzieć na festiwalu w Gdyni , że liczy na 5 mln biletów – mówił Borys Szyc, który w „Bitwie  Warszawskiej" jedną z głównych ról.

W milionach złotych liczony jest budżet promocji filmu, którego dystrybucją zajmuje się Forum Film Poland, spółka zależna Cinema City International, notowanego na warszawskiej giełdzie.

- Promocji na taka skalę nie było na rynku od lat – mówiła Dorota Eberhardt, kierownik biura Forum Film Poland.

Według niej, do multipleksów w Polsce trafi około 80 kopii 3D z filmem (to oznacza, że będzie on wyświetlanych na około 160 ekranach). Także niektóre kina jednosalowe wyposażane obecnie w projektory cyfrowe za sprawą akcji PISF-u zagrają film w tej wersji.  W ilu kinach jednosalowych w kraju (jest ich w sumie około 300) pojawi się nowy film Hoffmana dopiero się okaże.

Dziś odbywa się spotkanie z drobnymi kiniarzami, na którym przedstawiciele Forum mieli wybadać zainteresowanie.

Wstępnie przewiduje się, że tradycyjnych kopii  2D (35mm) powstanie około 70. Zgodnie z planem producenta, będą pokazywane po kilku tygodniach od premiery.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?