Prognozy wyników Agory

Zysk netto Agory w III kw. spadł o 66,5 proc. do 7,5 mln zł, przychody wzrosły o 14,29 proc. do 281,84 mln zł - wynika z konsensusu analityków

Publikacja: 03.11.2011 15:18

Przychody Grupy Agora wzrosły w III kw. o 14,29 proc. rok do roku do 281,84 mln zł, a zysk netto spadł o 66,5 proc. do 7,5 mln zł - wynika z konsensusu analityków pięciu domów maklerskich odpytanych przez „Rz". - Wzrost przychodów to oczywiście zasługa Heliosa i działalności kinowej – mówi Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

- Agora cały czas ma kłopoty z dopasowaniem swojego modelu biznesowego do szybko zachodzących przeobrażeń na rynku reklamy. W szczególności chodzi o strukturalną zmianę alokacji wydatków reklamowych, które odchodzą od tradycyjnych nośników przechodząc w obszar internetu. Dlatego, pomimo posiadania bogatego kontentu, założyliśmy że Agora w obecnej strukturze będzie nadal traciła udziały w rynku reklamy w Polsce. Szacujemy, że do końca 2012 roku (w porównaniu do 2011 roku) spadnie on o kolejne 0.4 pkt proc. – podali analitycy BDm w ostatnim raporcie dotyczącym spółki.

EBITDA  (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją) Agory według średniej wskazań domów maklerskich spadła  rok do roku o 2,84 proc.  do 33,52 mln zł, jej zysk operacyjny obniżył się o 39,86 proc. do 8,3 mln zł.

Mediana dla prognozowanych przychodów wyniosła 283 mln zł, dla EBITDA 34,2 mln zł, dla zysku operacyjnego 8,3 mln zł, a dla wyniku netto 7,3 mln zł.

Dane do konsensusu podały domy maklerskie: DB Securities, DM IDM SA, Ipopema Securities, ING Securities i DI BRE.

Agora poda raport za III kw. 10 listopada przed sesją.

Przychody Grupy Agora wzrosły w III kw. o 14,29 proc. rok do roku do 281,84 mln zł, a zysk netto spadł o 66,5 proc. do 7,5 mln zł - wynika z konsensusu analityków pięciu domów maklerskich odpytanych przez „Rz". - Wzrost przychodów to oczywiście zasługa Heliosa i działalności kinowej – mówi Sobiesław Pająk, analityk DM IDM SA.

- Agora cały czas ma kłopoty z dopasowaniem swojego modelu biznesowego do szybko zachodzących przeobrażeń na rynku reklamy. W szczególności chodzi o strukturalną zmianę alokacji wydatków reklamowych, które odchodzą od tradycyjnych nośników przechodząc w obszar internetu. Dlatego, pomimo posiadania bogatego kontentu, założyliśmy że Agora w obecnej strukturze będzie nadal traciła udziały w rynku reklamy w Polsce. Szacujemy, że do końca 2012 roku (w porównaniu do 2011 roku) spadnie on o kolejne 0.4 pkt proc. – podali analitycy BDm w ostatnim raporcie dotyczącym spółki.

Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”