Jakie treści kupujemy w Internecie

Coraz częściej za dostęp do rozrywki czy informacji w Internecie trzeba płacić. Na jakie treści najczęściej jesteśmy skłonni wyłożyć pieniądze?

Publikacja: 02.03.2012 13:15

Jakie treści kupujemy w Internecie

Foto: Bloomberg

Okazuje się, że za treści w Internecie płacimy niechętnie. 39 proc polskich internautów nigdy nie kupiło żadnych treści dostępnych w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez PBI.

Z sondażu wynika, że w internecie najchętniej płacimy za gry on-line - 25 proc. respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób zadeklarowało, że płaci za dodatkowe opcje związane z grami jak np. dodatkowe życie czy dostępna tylko za opłatą broń. Niewiele mniej kupuje przez internet gadżety związane z telefonem, takie jak tapety czy dzwonki. Internauci dość chętnie kupują także materiały wideo – filmy, programy telewizyjne.

Za dostęp do płatnego serwisu zapłaciło 15 proc. respondentów. Niewiele mniej bo 14 proc. było skłonna zapłacić za obejrzenie programu telewizyjnego czy odcinka serialu. 11 proc. wyłożyło pieniądze za możliwość odsłuchania bądź ściągnięcia muzyki, a 10 proc. za aplikacje pobrane na telefon komórkowy.

Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy - tylko 6 proc. badanych - oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków) - 4 proc.

Najmłodsi respondenci (15 – 24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35+ najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.

Według badania Megapanel gry online to kategoria, która ma największy zasięg wśród najmłodszych użytkowników internetu – aż 90 proc. dzieci w wieku 7-14 lat w grudniu 2011 zajrzało na przynajmniej jedną witrynę dotyczącą takich gier. Wśród użytkowników powyżej 14 roku życia zasięg gier online jest mniejszy, ale jak wynika z przeprowadzonego przez nas sondażu – starsi chętniej za gry online płacą.

Warto przyjrzeć się także na co pieniądze w sieci wydają kobiety, a na co mężczyźni. Okazuje się, że o ile Internauci i Internautki tak samo chętnie płacą za dostęp do gier online, o tyle specjalne opcje do gier chętniej dokupują Internauci. Internautki wolą przeznaczyć swoje fundusze na gadżety do telefonu oraz dostęp do odcinków serialu, czy też innych programów telewizyjnych.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju