Okazuje się, że za treści w Internecie płacimy niechętnie. 39 proc polskich internautów nigdy nie kupiło żadnych treści dostępnych w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez PBI.
Z sondażu wynika, że w internecie najchętniej płacimy za gry on-line - 25 proc. respondentów zadeklarowała, że płaci za gry. Tyle samo osób zadeklarowało, że płaci za dodatkowe opcje związane z grami jak np. dodatkowe życie czy dostępna tylko za opłatą broń. Niewiele mniej kupuje przez internet gadżety związane z telefonem, takie jak tapety czy dzwonki. Internauci dość chętnie kupują także materiały wideo – filmy, programy telewizyjne.
Za dostęp do płatnego serwisu zapłaciło 15 proc. respondentów. Niewiele mniej bo 14 proc. było skłonna zapłacić za obejrzenie programu telewizyjnego czy odcinka serialu. 11 proc. wyłożyło pieniądze za możliwość odsłuchania bądź ściągnięcia muzyki, a 10 proc. za aplikacje pobrane na telefon komórkowy.
Najrzadziej respondenci deklarowali zakup elektronicznych wersji prasy - tylko 6 proc. badanych - oraz książek (zarówno e-booków jak i audiobooków) - 4 proc.
Najmłodsi respondenci (15 – 24 lata) najczęściej deklarowali zakup doładowań do gier oraz gadżetów na telefon. W gry online inwestują także starsi użytkownicy internetu – osoby w wieku 35+ najczęściej spośród wszystkich respondentów deklarowały płacenie za gry online oraz doładowania związane z grami.