Internet głównie po angielsku

Tym językiem wciąż posługuje się najwięcej internautów. Jednak już wkrótce straci on swoją pozycję na rzecz chińskiego

Publikacja: 10.10.2012 04:33

Internet głównie po angielsku

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Red

Dane o tym, jakie języki są w sieci najpopularniejsze, znalazły się w raporcie UNESCO i ITU (Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego). Wynika z niego, że zaledwie o 55 mln internautów więcej korzysta z angielskiego niż z chińskiego. Dystans między nimi w ostatnich latach systematycznie się kurczy.

– Chińska gospodarka internetowa rozwija się w zawrotnym tempie. Z naszych analiz wynika, że już w 2015 r. będzie tam ponad 700 mln internautów – więcej niż w USA, Indiach, Japonii i Indonezji razem wziętych – mówi Michael Silverstein, partner i dyrektor zarządzający Boston Consulting Group w Pekinie.

Jak dodaje, fenomen chińskiego Internetu obrazuje portal Taobao, odpowiednik serwisów aukcyjnych eBay czy polskiego Allegro. Skala jego działalności jest już ogromna – 5 mln sprzedawców oferuje ponad 500 mln produktów, a co minutę zawieranych jest 50 tys. transakcji.

565 mln internautów posługuje się w sieci językiem angielskim. Chiński wybiera już 510 mln

UNESCO oraz ITU w raporcie podają także, że jeśli chodzi o języki, którymi posługują się internauci, widać zdecydowaną walkę o dominację właśnie między angielskim i chińskim. Trzecim w kolejności najpopularniejszym, hiszpańskim, w  sieci posługuje się bowiem już tylko 165 mln osób, a japońskim 99,2 mln. Z 6 tys. używanych na świecie języków w sieci wykorzystywana jest jedynie niewielka część. Serwis społecznościowy LinkedIn działa w 17 wersjach, Twitter w 21, a tłumacz Google Translate w 63.

„Nie można jednak zapominać, że w pewnym stopniu ogranicza to dostęp do wielu usług i treści osobom posługującym się jedynie mniej popularnymi w sieci językami" – czytamy w raporcie.

Branżowi eksperci zwracają z kolei uwagę, że ekspansja chińskiego w sieci jest bardzo korzystnym zjawiskiem, bo jeszcze kilka lat temu wydawało się, że jedynym ogólnoświatowym językiem w sieci stanie się angielski. Zastanawiająca jest także wciąż stosunkowo niewielka popularność francuskiego (59,8 mln użytkowników) czy rosyjskiego (59,7 mln). Zwłaszcza w ostatnim przypadku należy się spodziewać szybkiego wzrostu ich liczby.

Dane o tym, jakie języki są w sieci najpopularniejsze, znalazły się w raporcie UNESCO i ITU (Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego). Wynika z niego, że zaledwie o 55 mln internautów więcej korzysta z angielskiego niż z chińskiego. Dystans między nimi w ostatnich latach systematycznie się kurczy.

– Chińska gospodarka internetowa rozwija się w zawrotnym tempie. Z naszych analiz wynika, że już w 2015 r. będzie tam ponad 700 mln internautów – więcej niż w USA, Indiach, Japonii i Indonezji razem wziętych – mówi Michael Silverstein, partner i dyrektor zarządzający Boston Consulting Group w Pekinie.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie