Połowa Internautów nie płaci za treści w sieci

Tak wynika z najnowszego raportu brytyjskiego Ofcomu. Polska plasuje się w nim w ogonie społeczeństw korzystających z sieci przez urządzenia mobilne. Słabo wypadamy też, jeśli chodzi o zasięg technologii 3G

Publikacja: 19.12.2012 02:09

Połowa Internautów nie płaci za treści w sieci

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Brytyjski regulator rynku telekomunikacyjno-mediowego Ofcom co roku publikuje opasły raport o stanie rynku komunikacyjnego. W najnowszej edycji podaje m.in., jak chętnie internauci w różnych krajach płacą w sieci za treści (m.in. e-gazety, filmy, e-booki, aplikacje na urządzenia mobilne).

Regularnie za dostęp do materiałów w Internecie płaci 18 proc. Chińczyków – to najwyższy odsetek tego typu osób w tym zestawieniu, 11 proc. Amerykanów i 10 proc. Hiszpanów.

Wśród pozostałych krajów ten odsetek jest już jednocyfrowy. Zestawienie zamykają Francuzi (tylko 3 proc. z nich regularnie uiszcza opłaty za treści w Internecie). Jeśli zsumuje się liczbę osób, które choć czasem płacą za treści online, Chińczycy wciąż są niekwestionowanymi liderami: deklaruje to aż 81 proc. tamtejszych internautów (trzy czwarte Chińczyków w ogóle określa sieć jako główne źródło najnowszych informacji). W USA analogiczny odsetek wynosi 45 proc., w Wielkiej Brytanii 42 proc.

Polska, choć jest jednym ze światowych liderów we wprowadzeniu technologii dostępu do szybkiego Internetu LTE, pod wieloma względami wciąż pozostaje w tyle za innymi europejskimi krajami.

Jesteśmy np. ostatni na liście pod względem odsetka osób korzystających z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Podczas gdy w najlepiej wypadającej pod tym względem Wielkiej Brytanii z takich urządzeń korzysta już przy wchodzeniu do Internetu 16,4 proc. osób, w Irlandii 11,5 proc., a w Rosji 10,4 proc., w Polsce jest to zaledwie 2,2 proc.

Z tabletów do Internetu wchodzi najwięcej Chińczyków (10 proc. chińskich Internautów), Amerykanów i Hiszpanów (po 9 proc. wskazań). W tym zestawieniu nie był badany nasz kraj.

Polska jest na ostatnim miejscu zestawienia pod względem wpływów z opłat za stały dostęp do szerokopasmowego Internetu w przeliczeniu na osobę. Przedostatnia jest W. Brytania. Na Wyspach w 2011 r. wpływy te sięgały 54 funtów, a u nas 17 funtów. – W Polsce wynika to z relatywnie niskiego wskaźnika PKB na osobę. W Wielkiej Brytanii niski wskaźnik odzwierciedla spadek cen w wyniku wysokiej konkurencji na tym rynku – podaje Ofcom.

Mamy też relatywnie niski zasięg sieci 3G (64 proc. przy prawie 100 proc. w większości krajów badanych przez Ofcom). Jesteśmy za to w czołówce, jeśli chodzi o odsetek gospodarstw korzystających z cyfrowej telewizji.

Białe plamy na internetowej mapie Polski znikną...?

Brytyjski regulator rynku telekomunikacyjno-mediowego Ofcom co roku publikuje opasły raport o stanie rynku komunikacyjnego. W najnowszej edycji podaje m.in., jak chętnie internauci w różnych krajach płacą w sieci za treści (m.in. e-gazety, filmy, e-booki, aplikacje na urządzenia mobilne).

Regularnie za dostęp do materiałów w Internecie płaci 18 proc. Chińczyków – to najwyższy odsetek tego typu osób w tym zestawieniu, 11 proc. Amerykanów i 10 proc. Hiszpanów.

Pozostało 81% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie