Point Group informuje, że zdecydował o zaprzestaniu wydawania magazynu „Film", zatrzymując jednocześnie w wydawnictwie tytuł i brand. Zarząd tłumaczy taką decyzję faktem, że żadna z złożonych spółce ofert odkupienia tytułu nie była satysfakcjonująca.

- Zdecydowaliśmy o zachowaniu brandu „Film"  w wydawnictwie. To nadal jest silna i prestiżowa marka, która jednak potrzebuje nowej koncepcji rozwoju. Automatyczny transfer magazynu do Internetu nie zawsze okazuje się dobrym rozwiązaniem – tłumaczy cytowany w komunikacie Michał M. Lisiecki, prezes Point Group. Dodaje, że zgodnie z przyjętą strategią rozwoju PMPG, firma wycofuje się z nierentownych działalności, skupiając się na głównych aktywach w grupie.

Ostatnie miesiące w redakcji miesięcznika „Film" były czasem wielkich zmian. Jesienią ubiegłego roku za sterami stanął Tomasz Raczek. Od tego czasu magazyn zyskał nowy zespół redakcyjny, nowy i nowoczesny layout, nową stronę internetową, a także nowe grono czytelników i fanów w serwisach społecznościowych. W ciągu 5 miesięcy, do lutego 2013 r.,  sprzedaż miesięcznika – wg szacunkowych danych wydawcy – wzrosła o ok. 10 proc. To jednak nie wystarczyło, by magazyn stał się wystarczająco rentowny w oczach kierownictwa spółki i stąd dzisiejsza decyzja o jego zamknięciu.

Media Point Group, spółka zależna PMPG, kupiła magazyn „Film" od wydawnictwa Hachette Filipacchi Polska na początku 2007 r., dzięki czemu tytuł pozostał na rynku. Miesięcznikiem kierował wtedy Marcin Prokop. Od lipca 2007 r. do września 2012 redaktorem naczelnym był Jacek Rakowiecki.

Magazyn „Film" jest najstarszym polskim pismem poświęconym szeroko pojętej tematyce filmowej. Pierwszy numer ukazał się w 1946 roku. Początkowo ukazywał się jako tygodnik, później – jako miesięcznik. Poszczególne wydania wypełnione zawierały recenzje premier kinowych, newsy i ciekawostki branżowe, wywiady z osobowościami polskiego i światowego kina.