Reklama
Rozwiń
Reklama

Czytelnicy lubią mieć wybór

Odbiorcy płatnych treści gazet preferują te systemy, które są celowo „dziurawe” i umożliwiają im bezpłatny dostęp do określonej liczby artykułów w miesiącu.

Aktualizacja: 11.09.2013 11:06 Publikacja: 11.09.2013 01:36

Czytelnicy lubią mieć wybór

Foto: Bloomberg

Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express" i „Gazetę Wyborczą"). – Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie, a suma płatności od samego maja 2013 r. wzrosła o 48 proc. Informacje te potwierdzają branżowy trend, według którego mierzalne systemy płatności zaczynają stawać się normą na całym świecie – podaje Piano Media.

Na tego samego rodzaju system postawił np. „The New York Times", który początkowo umożliwił czytelnikom bezpłatny dostęp do 20 artykułów w miesiącu, a następnie, gdy zauważył, że to rozwiązanie działa, zmniejszył limit tekstów do dziesięciu. Podobny system stosuje np. „The Financial Times". Na drugim biegunie są np. „The Wall Street Journal" i „The Times", które mają zahasłowane wszystkie treści , za dostęp do których trzeba płacić z góry w ramach abonamentu.

Zdaniem ekspertów z Piano system mierzalny, czyli taki, jaki ma „NYT", jest lepiej dopasowany do potrzeb czytelników. – Wydawcy nie decydują już sami, które treści zamykać. Model mierzalny przenosi punkt ciężkości na treści wybierane przez użytkowników – komentuje Rado Bat'o, dyrektor działu marketingu i analiz w Piano Media.

Czytelnicy lubią też móc wymówić umowę w każdej chwili. – Dzięki wprowadzeniu możliwości dobrowolnej rezygnacji z usługi comiesięczny napływ nowych subskrypcji wzrósł o 79 proc. – podała firma.

Płatności za treści to już na rynku wydawniczym standard. Z badania przeprowadzonego przez firmę Roslow Research dla stowarzyszenia Alliance for Audited Media (AAM) wynika, że płatne platformy z treściami na jednym z największych mediowych rynków świata w USA ma już 41 proc. wydawców. Największa grupa – 39 proc. – obejmuje opłatami najbardziej ekskluzywne informacje, a tylko 17 proc. – całą witrynę.

Reklama
Reklama

Połowa witryn wydawców już jest rentowna, a na koniec przyszłego roku ten odsetek wzrośnie do 56 proc.

Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express" i „Gazetę Wyborczą"). – Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie, a suma płatności od samego maja 2013 r. wzrosła o 48 proc. Informacje te potwierdzają branżowy trend, według którego mierzalne systemy płatności zaczynają stawać się normą na całym świecie – podaje Piano Media.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama