Czytelnicy lubią mieć wybór

Odbiorcy płatnych treści gazet preferują te systemy, które są celowo „dziurawe” i umożliwiają im bezpłatny dostęp do określonej liczby artykułów w miesiącu.

Aktualizacja: 11.09.2013 11:06 Publikacja: 11.09.2013 01:36

Czytelnicy lubią mieć wybór

Foto: Bloomberg

Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express" i „Gazetę Wyborczą"). – Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie, a suma płatności od samego maja 2013 r. wzrosła o 48 proc. Informacje te potwierdzają branżowy trend, według którego mierzalne systemy płatności zaczynają stawać się normą na całym świecie – podaje Piano Media.

Na tego samego rodzaju system postawił np. „The New York Times", który początkowo umożliwił czytelnikom bezpłatny dostęp do 20 artykułów w miesiącu, a następnie, gdy zauważył, że to rozwiązanie działa, zmniejszył limit tekstów do dziesięciu. Podobny system stosuje np. „The Financial Times". Na drugim biegunie są np. „The Wall Street Journal" i „The Times", które mają zahasłowane wszystkie treści , za dostęp do których trzeba płacić z góry w ramach abonamentu.

Zdaniem ekspertów z Piano system mierzalny, czyli taki, jaki ma „NYT", jest lepiej dopasowany do potrzeb czytelników. – Wydawcy nie decydują już sami, które treści zamykać. Model mierzalny przenosi punkt ciężkości na treści wybierane przez użytkowników – komentuje Rado Bat'o, dyrektor działu marketingu i analiz w Piano Media.

Czytelnicy lubią też móc wymówić umowę w każdej chwili. – Dzięki wprowadzeniu możliwości dobrowolnej rezygnacji z usługi comiesięczny napływ nowych subskrypcji wzrósł o 79 proc. – podała firma.

Płatności za treści to już na rynku wydawniczym standard. Z badania przeprowadzonego przez firmę Roslow Research dla stowarzyszenia Alliance for Audited Media (AAM) wynika, że płatne platformy z treściami na jednym z największych mediowych rynków świata w USA ma już 41 proc. wydawców. Największa grupa – 39 proc. – obejmuje opłatami najbardziej ekskluzywne informacje, a tylko 17 proc. – całą witrynę.

Połowa witryn wydawców już jest rentowna, a na koniec przyszłego roku ten odsetek wzrośnie do 56 proc.

Tak wynika z obserwacji słowackiej spółki Piano Media, która obsługuje płatności za witryny części wydawców także w Polsce (m.in. lokalne gazety: Polskapresse, „Super Express" i „Gazetę Wyborczą"). – Przychody ze sprzedaży treści z tych serwisów internetowych, które zdecydowały się wprowadzić tzw. mierzalny system płatności Piano Solo, wzrosły w ciągu roku ponaddwukrotnie, a suma płatności od samego maja 2013 r. wzrosła o 48 proc. Informacje te potwierdzają branżowy trend, według którego mierzalne systemy płatności zaczynają stawać się normą na całym świecie – podaje Piano Media.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie