Dwanaście nagród dla Polaków

Aż dwanaście nagród, w tym dwa grand prix, przywiozą polskie agencje reklamowe z festiwalu reklamowego Golden Drum w słoweńskim Portorożu.

Publikacja: 12.10.2013 10:07

Dwanaście nagród dla Polaków

Foto: materiały prasowe

Grand prix dostały: za najbardziej innowacyjną kampanię agencja 180heartbeats + Jung v. Matt oraz Getin Noble Bank w kategorii „nowości i innowacje".

Agencję reklamową 180heartbeats + Jung v. Matt nagrodzono za akcję Rak'n'Roll Records wymyśloną dla Fundacji Rak'n'Roll. Rak'n'Roll Records to charytatywna wytwórnia muzyczna, która ze sprzedanych piosenek zbiera pieniądze na pomaganie kobietom po zabiegu mastektomii. Getin Noble Bank dostał nagrodę za kartę bankową Mastercard Display Card z wyświetlaczem pokazującym aktualny stan konta. Obie kampanie zostały już w tym roku nagrodzone m.in. na międzynarodowym konkursie reklamowym Cannes Lions.

Aż cztery statuetki złotych bębnów (w kategoriach: kampania public relations, kampania zintegrowana, wydarzenie oraz reklama radiowa) trafiły w Portorożu do agencji Ogilvy & Mather Warszawa za kampanię „Język polski jest ą-ę”. 21 lutego, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego z mediów drukowanych, portali, telewizji i stacji radiowych zniknęły polskie znaki diakrytyczne, by zwrócić na nie uwagę Polaków, którzy coraz częściej dla wygody unikają ich stosowania. Akcję objęła patronatem Rada Języka Polskiego.

Srebrne bębny powędrowały do agencji DDB Warszawa (w kategorii film za spot z kampanii „Power is back” reklamujący napój energetyczny Tiger), agencja Havas Worldwide Warszawa za reklamę prasową opracowaną w ramach kampanii "Reborn" dla Instytutu Transplantologii, DDB Warszawa za reklamę McCroissant dla McDonald’s (w kategorii reklama zewnętrzna), Leo Burnett Warszawa w kategorii „komunikacja bezpośrednia” za kampanię "Mój pierwszy dorosły T-shirt" (marka Tide), 180heartbeats + Jung v. Matt (w kategorii digital) za kampanię „Good deal for good” zleconą przez UNICEF i Groupon oraz agencja John Pitcher za aplikację „Zbędne kalorie” przygotowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża (nagrodzoną w kategorii „mobile”).

Łącznie polskie agencje dostały w tegorocznej edycji konkursu Golden Drum 14 nominacji do nagród. Wszystkich zgłoszeń z Polski było 121.

Jury przyznało 54 srebrne i 30 złotych bębnów i 14 nagród grand prix. Wybierało spośród 1395 prac zgłoszonych z 26 krajów.

Najlepszą agencją sieciową została McCann Erickson (nagroda Golden Net), statuetkę Złotej Róży dostała agencja New Moment New Ideas Company Skopje, a za najlepszą agencję niezależną uznano GMP Advertising.

Grand prix dostały: za najbardziej innowacyjną kampanię agencja 180heartbeats + Jung v. Matt oraz Getin Noble Bank w kategorii „nowości i innowacje".

Agencję reklamową 180heartbeats + Jung v. Matt nagrodzono za akcję Rak'n'Roll Records wymyśloną dla Fundacji Rak'n'Roll. Rak'n'Roll Records to charytatywna wytwórnia muzyczna, która ze sprzedanych piosenek zbiera pieniądze na pomaganie kobietom po zabiegu mastektomii. Getin Noble Bank dostał nagrodę za kartę bankową Mastercard Display Card z wyświetlaczem pokazującym aktualny stan konta. Obie kampanie zostały już w tym roku nagrodzone m.in. na międzynarodowym konkursie reklamowym Cannes Lions.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem