Reklama
Rozwiń
Reklama

USA: z bazy danych ubezpieczyciela wykradziono dane 80 milionów osób

Kolejna amerykańska spółka padła ofiarą ataku hakerów na dużą skalę. Anthem, drugie co wielkości towarzystwo asekuracyjne działające na rynku ubezpieczeń medycznych poinformowało, że w ręce złodziei mogły wpaść dane osobowe nawet 80 milionów.

Publikacja: 05.02.2015 13:29

USA: z bazy danych ubezpieczyciela wykradziono dane 80 milionów osób

Foto: Flickr

"Staliśmy się ofiar zaawansowanego, zewnętrznego cyberaataku" – stwierdził szef spółki Joseph Swedish w oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Anthem.

Do ataku doszło w ubiegłym tygodniu, jednak dopiero w nocy ze środy na czwartek czasu polskiego spółka poinformowała o tym opinię publiczną. W ręce złodziei wpadły dane osobowe pozwalające na kradzież tożsamości milionów klientów. Z bazy danych spółki wykradziono nie tylko nazwiska, ale także numery ubezpieczeń społecznych Social Security (odpowiednik numeru NIP i PESEL), daty urodzenia, informacje o zatrudnieniu i wysokości zarobków, numery telefonów, adresy zamieszkania i poczty elektronicznej, historie choroby i medyczne numery rejestracyjne. Spółka zapewnia jednak, że w ręce hakerów nie dostały się numery kart kredytowych i dane bankowe.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama