Oferta obejmie ostatecznie prawie 9,2 mln akcji (maksymalna pula mogła objąć 12,5 mln). Akcji nowej emisji będzie 3,3 mln zł, a kontrolowany przez Innova Capital European Media Holding sprzeda 5,85 mln akcji. Inwestorzy indywidualni, którym mogło przypaść maksymalnie 15 proc. oferowanych akcji, kupią 1,38 mln akcji, a indywidualni: 7,81 mln. - Oferta pozwoli spółce, po uwzględnieniu przewidywanych kosztów Oferty, osiągnąć oczekiwane wcześniej wpływy netto z emisji nowych akcji w wysokości 100 mln zł – podała Wirtualna Polska Holding, która debiut giełdowy planuje na 8 maja. Liczba zaoferowanych nowych akcji nowej emisji jest niższa od maksymalnej puli zapowiadanej w prospekcie. Jak tłumaczył w rozmowie z „parkietem" Jacek Świderski, prezes WPH, chodziło o to, - by „nie wskazywać ceny dopóki była ona nieznana i odciąć się od spekulacji w tym zakresie". - Od początku komunikujemy, że chcemy z emisji nowych akcji pozyskać od 80 do 100 mln zł, a liczba akcji zostanie dopasowana do kwoty w zależności od tego, jaka będzie ich ostateczna cena. Podobnie było choćby w przypadku IPO Alior Banku. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

Ofercie towarzyszył roadshow. Najpierw, w ubiegłym tygodniu, zarząd WPH spotykał się z zainteresowanymi ofertą inwestorami instytucjonalnymi w Polsce, w tym tygodniu odbyła się część zagraniczna, która miała objąć spotkania z inwestorami w Londynie, Frankfurcie, Wiedniu i państwach skandynawskich.