Reklama
Rozwiń
Reklama

Czeka nas kolejny prawny bałagan?

Część działań planowanych w ramach unijnego Jednolitego Rynku Cyfrowego może nie wejść w życie z powodu zapisów umowy o wolnym handlu z USA.

Publikacja: 10.05.2015 22:00

Część działań podejmowanych w ramach Jednolitego Rynku Cyfrowego może nie wejść w życie z powodu zap

Część działań podejmowanych w ramach Jednolitego Rynku Cyfrowego może nie wejść w życie z powodu zapisów umowy o wolnym handlu z USA.

Foto: Bloomberg

Negocjowana przez Brukselę i Waszyngton umowa o Transatlantyckim Partnerstwie w Handlu i Inwestycjach (TTIP) budzi wątpliwości prawników. – Jeżeli spod TTIP nie zostaną wyłączone media i np. dobra kultury, może się okazać, że krajowe przepisy, które ułatwiają działalność takich sektorów jak wydawniczy, będą znoszone przez ten dokument – ostrzega mec. Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich Izby Wydawców Prasy.

Dotyczy to także udogodnień, które Unia ma wprowadzić w ramach strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego, w tym obniżonego VAT na wydania cyfrowe czasopism i książek. – Może się okazać, że nie powinny istnieć obniżone stawki VAT, w rezultacie czego może nie dać się wydawać np. czasopism niszowych. To dotyczy wszystkich usług, które dziś są obejmowane preferencyjnymi przepisami, także np. leków – dodaje Jacek Wojtaś. Jednym z założeń TTIP jest bowiem to, że inwestorzy europejscy i amerykańscy mają być traktowani w sposób równy.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama