Reklama
Rozwiń

Internet pnie się w górę

Najpóźniej w przyszłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy przekroczą w Polsce 3 mld zł – prognozuje IAB Polska. Przy bardzo sprzyjających okolicznościach może się to stać już nawet w roku bieżącym.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:40 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Internet pnie się w górę

Foto: Bloomberg

Choć rynek reklamy jest bardzo wrażliwy na wszelkie gospodarcze i polityczne zawirowania, jest także skorelowany z PKB. Prognozy dotyczące PKB w drugiej połowie 2015 i w 2016 roku pozwalają zakładać utrzymanie się wysokiej dynamiki na rynku reklamy, uważają autorzy raportu o perspektywach rozwoju polskiej reklamy w sieci opracowanego przez organizację IAB Polska i PwC.

Jak mówił niedawno „Rz" Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, Związek zakłada, że całorocznie branży, która w I półroczu rosła w tempie 16 proc. (czyli znacznie szybciej rynek reklamy), uda się utrzymać tempo na poziomie 10–20 proc. – Spodziewane jest także utrzymanie się dobrych nastrojów inwestycyjnych w kolejnym roku – potwierdza w raporcie Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji