Reklama
Rozwiń
Reklama

Internet pnie się w górę

Najpóźniej w przyszłym roku wydatki na reklamę w sieci po raz pierwszy przekroczą w Polsce 3 mld zł – prognozuje IAB Polska. Przy bardzo sprzyjających okolicznościach może się to stać już nawet w roku bieżącym.

Aktualizacja: 10.12.2015 21:40 Publikacja: 10.12.2015 21:00

Internet pnie się w górę

Foto: Bloomberg

Choć rynek reklamy jest bardzo wrażliwy na wszelkie gospodarcze i polityczne zawirowania, jest także skorelowany z PKB. Prognozy dotyczące PKB w drugiej połowie 2015 i w 2016 roku pozwalają zakładać utrzymanie się wysokiej dynamiki na rynku reklamy, uważają autorzy raportu o perspektywach rozwoju polskiej reklamy w sieci opracowanego przez organizację IAB Polska i PwC.

Jak mówił niedawno „Rz" Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska, Związek zakłada, że całorocznie branży, która w I półroczu rosła w tempie 16 proc. (czyli znacznie szybciej rynek reklamy), uda się utrzymać tempo na poziomie 10–20 proc. – Spodziewane jest także utrzymanie się dobrych nastrojów inwestycyjnych w kolejnym roku – potwierdza w raporcie Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama