Nastrój w branży jest zupełnie inny niż przed rokiem. Ówczesne prognozy pełne były jeszcze ostrożności i dalekie od hurraoptymizmu. Publikowaliśmy je, komentując, że najgorsze, czyli kryzys, już minęło. W najnowszych prognozach dla przyszłego roku optymizmu i pewności jest w marketerach więcej. Może i rynek nie będzie pędził, ale pomimo wszystkich geopolitycznych zawirowań nie wytraca tempa, więc czeka nas trzeci z rzędu rok wzrostu.
– W Polsce prawdopodobnie utrzyma się pozytywne ożywienie na rynku reklamowym ze względu na przewidywany wzrost PKB, ale także kilka dużych wydarzeń sportowych, które mogą zaktywizować niektórych marketerów do większych wydatków – uważa Małgorzata Węgierek, prezes Havas Media Group Polska.
Dobry rok radia
SMG szacuje wzrost rynku reklamy na koniec 2015 r. na 3,7–3,9 proc. – Perspektywy na 2016 r. pozostają dobre i spodziewamy się zachowania umiarkowanego tempa wzrostu z roku 2015 na poziomie 3–4 proc., oczywiście przy założeniu dobrych impulsów płynących z gospodarki polskiej i światowej – mówi Piotr Piętka, prezes agencji SMG.
W podobnym tonie wypowiadają się szefowie innych domów mediowych. – Prognoza na 2016 r. zakłada kontynuację wzrostu rynku reklamy w Polsce w tempie 3,7 proc. – informuje Rafał Janek, dyrektor w domu mediowym Universal McCann Polska.
Nieco wcześniej ZenithOptimedia opublikował swoje szacunki, z których wynika, że polski rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 2,8 proc., a w 2016 r. o 3,2 proc., osiągając wartość 6,94 mld zł netto.