W ubiegłym roku statystyczny słuchacz radia miał je włączone każdego dnia średnio przez 4 godziny i 33 minuty. Lekko wzrósł też zasięg radia – w minionym roku docierało do 73,8 proc. Polaków powyżej 15. roku życia (rok wcześniej było to 73,4 proc.).
Do udanych ubiegły rok zaliczyć mogą zwłaszcza RMF FM, które pogłębiło przewagę nad główną konkurencją, czyli Radiem Zet (z 23,9 proc. do 24,9 proc., podczas gdy podobny udział Radia Zet w ogólnopolskim rynku słuchalności spadł z 15,1 proc. do 13,7 proc.), dobry rok ma za sobą Trójka i przeformatowany dwa lata temu Vox (na częstotliwościach po Esce Rock nadaje disco, w tym disco polo).
– Pozycja głównego gracza, czyli grupy RMF, wydaje się niezagrożona. Radio Zet utrzymuje się na drugiej pozycji z lekkim spadkiem w słuchalności, który będzie musiało nadrobić, aby nie wpłynęło to negatywnie na przychody stacji – komentowała, podsumowując rok w radiu Joanna Kazak, partner i członek zarządu w domu mediowym Mindshare Polska.
Zagadką jest na razie, jak na słuchalność stacji Polskiego Radia wpłyną niedawne zmiany w jej kierownictwie całej spółki i głównych anten. Prezesa Andrzeja Siezieniewskiego zastąpiła Barbara Stanisławczyk, szefem Jedynki został, zamiast Kamila Dąbrowy, Rafał Porzeziński, a z Trójki odeszła Magda Jethon. W przeszłości takie zmiany miewały wpływ na poziomy słuchalności Jedynki i Trójki.
Na rynku komercyjnych rozgłośni w tym roku w radiu szykuje się kolejny przewrót na miarę tego z przed dwóch lat, gdy Grupa ZPR Media postawiła na rewolucję w Vox FM.