Reklama
Rozwiń
Reklama

Australia sprawdzi, czy influencerzy wprowadzają w błąd

Po doniesieniach konsumentów, że influencerzy stosują manipulacyjne techniki marketingowe, australijski regulator rynku bierze gwiazdy social mediów pod lupę.

Publikacja: 27.01.2023 14:19

Australia sprawdzi, czy influencerzy wprowadzają w błąd

Foto: Adobe Stock

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC – Australian Competition and Consumer Commission) poinformowała, że zamierza przyjrzeć się ponad 100 influencerom w social mediach. Działania australijskiego odpowiednika UOKiK następują po doniesieniach konsumentów twierdzących, że influencerzy wprowadzają w błąd swoimi rekomendacjami i opiniami.

- Liczba ostrzeżeń odzwierciedla zaniepokojenie społeczności spowodowane stale rosnącą liczbą manipulacyjnych technik marketingowych w mediach społecznościowych, zaprojektowanych w celu wykorzystywania konsumentów lub wywierania na nich nacisku w celu zakupu towarów lub usług – poinformowała w cytowanym przez Reuters oświadczeniu przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama