Reklama
Rozwiń
Reklama

Australia sprawdzi, czy influencerzy wprowadzają w błąd

Po doniesieniach konsumentów, że influencerzy stosują manipulacyjne techniki marketingowe, australijski regulator rynku bierze gwiazdy social mediów pod lupę.

Publikacja: 27.01.2023 14:19

Australia sprawdzi, czy influencerzy wprowadzają w błąd

Foto: Adobe Stock

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC – Australian Competition and Consumer Commission) poinformowała, że zamierza przyjrzeć się ponad 100 influencerom w social mediach. Działania australijskiego odpowiednika UOKiK następują po doniesieniach konsumentów twierdzących, że influencerzy wprowadzają w błąd swoimi rekomendacjami i opiniami.

- Liczba ostrzeżeń odzwierciedla zaniepokojenie społeczności spowodowane stale rosnącą liczbą manipulacyjnych technik marketingowych w mediach społecznościowych, zaprojektowanych w celu wykorzystywania konsumentów lub wywierania na nich nacisku w celu zakupu towarów lub usług – poinformowała w cytowanym przez Reuters oświadczeniu przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Reklama
Reklama