Google wie, jakie hasła Polacy najczęściej wpisywali do wyszukiwarki

Google zbadał, jakie hasła Polacy najczęściej w tym roku wpisywali do wyszukiwarki. Dominują pytania o wojnę i koszty życia. Jest też sporo zaskoczeń. „Rzeczpospolita” pisze o tym pierwsza.

Publikacja: 06.12.2022 21:00

Biuro Google w wieżowcu The Warsaw Hub

Biuro Google w wieżowcu The Warsaw Hub

Foto: PAP/Mateusz Marek

Rok w wyszukiwarce Google, czyli ranking tego, czego najchętniej szukaliśmy online, to coś więcej niż tylko przegląd najpopularniejszych haseł, to swoisty zapis tego, czym – tak naprawdę – żyła Polska w mijającym roku i co interesowało internautów. Tegoroczne zestawienie zdominowała agresja Rosji na naszego wschodniego sąsiada. Nie powinno więc dziwić, że najmocniej zyskiwały takie hasła, jak Ukraina, Rosja, wojna w Ukrainie oraz Putin. Ale wśród najpopularniejszych szukanych w sieci osób obok rosyjskiego prezydenta znalazł się też Rafalala, transseksualny internetowy celebryta, który popularnością wyprzedził nawet Wołodymyra Zełenskiego. Polacy szukali ponadto informacji o serialach „Dahmer – Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” oraz „Wielka woda”, a także ciekawostek: ile lat ma Putin, ile kolan ma pies, ile zarabia kontroler lotów, czy ile kosztuje czołg.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie