Reklama

Kontrowersyjna kampania pod lupą urzędu antymonopolowego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy kampania dotycząca powodów wzrostu kosztów produkcji prądu nie wprowadzała klientów w błąd.

Publikacja: 18.04.2022 23:17

UOKiK

UOKiK

Foto: Fotorzepa / Paweł Rochowicz

Na początku roku spółki sprzedające energię elektryczną wysyłały swoim klientom wraz z rachunkami informację o tym, że za 59 proc. ceny prądu dla gospodarstw domowych odpowiada „koszt uprawnień do emisji CO2, wynikający z polityki klimatycznej UE”. Zdaniem ekspertów te koszty w 2021 r. wynosiły 20–30 proc. Organ antymonopolowy nie zajmuje się jednak kampanią billboardową Towarzystwa Polskie Elektrownie, lecz informacjami, które spływały do klientów bezpośrednio od sprzedawców razem z rachunkami za prąd.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Reklama
Reklama