Reklama

Docenić portale społecznościowe

Firmy powinny się nauczyć wykorzystywać potęgę społeczności w sieci

Publikacja: 16.02.2010 19:46

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Foto: Bloomberg

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Firmy dostrzegły już zagrożenie związane z tzw. cyberslackingiem, czyli prywatnym buszowaniem w sieci w godzinach pracy i nawet obliczają już jego koszty (Brytyjczycy szacują je na 1,4 mld funtów rocznie), ale nadal rzadko doceniają potencjał społecznościowych serwisów.

Jak podkreśla raport Manpower, portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji, do zarządzania wizerunkiem firmy oraz do [link=http://kariera.pl]rekrutacji[/link]. Część firm już je wykorzystuje – np. 54 proc. spółek z listy "Fortune100" korzysta z Twittera w kontaktach z klientami, a 29 proc. ma profil na Faceboku.

Monika Samojlik, rzeczniczka biznesowego portalu społecznościowego GoldenLine (ponad 600 tys. zarejestrowanych użytkowników) twierdzi, że na forum często proszą oni innych o opinię o nowym produkcie, usłudze czy kampanii reklamowej.

Reklama
Reklama

– Media społecznościowe to już nie moda, to konieczność – podkreśla Eryk Mistewicz, konsultant polityczny i specjalista od marketingu, przypominając, że jeden wpis zamieszczony w Internecie i szybko spopularyzowany przez miliony osób naraża firmę na śmieszność. Wpis albo film – o czym przekonała się niedawno sieć handlowa Auchan, gdy do Internetu trafił nakręcony przed kilkoma laty jubileuszowy teledysk z udziałem pracowników, wyśmiewany przez internautów jako "hymn godny chińskich niewolników".

[ramka][b][link=http://kariera.pl/praca/oferty_pracy/1]Najnowsze oferty pracy czekają[/link][/b][/ramka]

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Reklama
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Media
TVP w ogniu politycznych gier. Prognozuje aż 2 mld zł straty
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama