Docenić portale społecznościowe

Firmy powinny się nauczyć wykorzystywać potęgę społeczności w sieci

Publikacja: 16.02.2010 19:46

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Foto: Bloomberg

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Firmy dostrzegły już zagrożenie związane z tzw. cyberslackingiem, czyli prywatnym buszowaniem w sieci w godzinach pracy i nawet obliczają już jego koszty (Brytyjczycy szacują je na 1,4 mld funtów rocznie), ale nadal rzadko doceniają potencjał społecznościowych serwisów.

Jak podkreśla raport Manpower, portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji, do zarządzania wizerunkiem firmy oraz do [link=http://kariera.pl]rekrutacji[/link]. Część firm już je wykorzystuje – np. 54 proc. spółek z listy "Fortune100" korzysta z Twittera w kontaktach z klientami, a 29 proc. ma profil na Faceboku.

Monika Samojlik, rzeczniczka biznesowego portalu społecznościowego GoldenLine (ponad 600 tys. zarejestrowanych użytkowników) twierdzi, że na forum często proszą oni innych o opinię o nowym produkcie, usłudze czy kampanii reklamowej.

– Media społecznościowe to już nie moda, to konieczność – podkreśla Eryk Mistewicz, konsultant polityczny i specjalista od marketingu, przypominając, że jeden wpis zamieszczony w Internecie i szybko spopularyzowany przez miliony osób naraża firmę na śmieszność. Wpis albo film – o czym przekonała się niedawno sieć handlowa Auchan, gdy do Internetu trafił nakręcony przed kilkoma laty jubileuszowy teledysk z udziałem pracowników, wyśmiewany przez internautów jako "hymn godny chińskich niewolników".

[ramka][b][link=http://kariera.pl/praca/oferty_pracy/1]Najnowsze oferty pracy czekają[/link][/b][/ramka]

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie