Reklama
Rozwiń

Docenić portale społecznościowe

Firmy powinny się nauczyć wykorzystywać potęgę społeczności w sieci

Publikacja: 16.02.2010 19:46

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji

Foto: Bloomberg

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Firmy dostrzegły już zagrożenie związane z tzw. cyberslackingiem, czyli prywatnym buszowaniem w sieci w godzinach pracy i nawet obliczają już jego koszty (Brytyjczycy szacują je na 1,4 mld funtów rocznie), ale nadal rzadko doceniają potencjał społecznościowych serwisów.

Jak podkreśla raport Manpower, portale społecznościowe mogą pomóc w zachęceniu pracowników do współpracy i komunikacji, do zarządzania wizerunkiem firmy oraz do [link=http://kariera.pl]rekrutacji[/link]. Część firm już je wykorzystuje – np. 54 proc. spółek z listy "Fortune100" korzysta z Twittera w kontaktach z klientami, a 29 proc. ma profil na Faceboku.

Monika Samojlik, rzeczniczka biznesowego portalu społecznościowego GoldenLine (ponad 600 tys. zarejestrowanych użytkowników) twierdzi, że na forum często proszą oni innych o opinię o nowym produkcie, usłudze czy kampanii reklamowej.

– Media społecznościowe to już nie moda, to konieczność – podkreśla Eryk Mistewicz, konsultant polityczny i specjalista od marketingu, przypominając, że jeden wpis zamieszczony w Internecie i szybko spopularyzowany przez miliony osób naraża firmę na śmieszność. Wpis albo film – o czym przekonała się niedawno sieć handlowa Auchan, gdy do Internetu trafił nakręcony przed kilkoma laty jubileuszowy teledysk z udziałem pracowników, wyśmiewany przez internautów jako "hymn godny chińskich niewolników".

[ramka][b][link=http://kariera.pl/praca/oferty_pracy/1]Najnowsze oferty pracy czekają[/link][/b][/ramka]

Tylko 1 proc. polskich pracodawców deklaruje, że ma oficjalną politykę korzystania z serwisów społecznościowych – wynika z badań agencji zatrudnienia Manpower Polska przeprowadzonych wśród 750 firm z całego kraju. Co więcej, większość, bo 60 proc. uczestników ankiety, nie widzi, by portale społecznościowe mogły z sukcesem wspierać jakąś dziedzinę ich biznesu.

Możemy się co prawda pocieszyć, że nawet w krajach, gdzie pracodawcy częściej wprowadzają politykę korzystania z portali typu Facebook, Twitter czy LinkedIn (w Wielkiej Brytanii to 22 proc.), najczęstszym motywem jest chęć uniknięcia strat związanych z mniejszą efektywnością załogi.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji